NULL Skriv ut sidan - Geni

Anbytarforum

Titel: Geni
Skrivet av: Gunnar Håkansson skrivet 2012-04-03, 22:28
Jag är också en av de missnöjda Geni-nyttjarna. När firman började och tydligt angav sig vara gratis, lade jag in en hel del av mina resultat. Så småningom fick jag på detta sätt kontakt med ett par mer eller mindre avlägsna släktingar, och vi kunde hjälpas åt att bygga på trädet. Men så kommer Geni plötsligt och vill ha betalt, när man lagt in fler än 100 personer! Det är ju först då man lagt in många, som det blir intressant för andra att ta del av uppgifterna!
Jag betalar annars gärna, både för skivor och abonnemang. Men när man ändrar villkoren, då ställer jag inte upp! (Jag har senare hittat fel i mina i Geni inmatade uppgifter, men eftersom jag inte får lov att rätta dem utan att betala, får de stå som de är.)
Hade jag känt till Disgen, när jag en gång började, hade jag troligen valt det. Nu blev det Family Ties, ett program, som är synnerligen väl anpassat till vad jag vill registrera, men som tyvärr är alldeles odugligt för producera strukturerade utskrifter (jo, det går att göra träd (med korrekt hantering av anbortfall), men hur man skriver ut dem på flera papper är en gåta).