NULL Skriv ut sidan - Geni

Anbytarforum

Titel: Geni
Skrivet av: Gunvor Persson skrivet 2012-04-06, 10:59
Hej...
Har ingen erfarenhet av Geni, så jag borde vara tyst... men tog ett abonnemang på ancestry i julas (eller Genline, rättare sagt).
Detta gjorde jag, trots allt negativt jag hört om dem... och jag måste säga att än har jag inte märkt något dåligt.  
 
Hade sedan ett par år tillbaka ett träd (utan abonnemang), och har också gjort som Johanna, dvs frågat om någon kan hjälpa mig få fram e-mail adresser till tänkbara släktingar, och alltid fått hjälp med detta (att jag sedan inte fått svar på en enda av dessa adresser är en helt annan historia... men jag har istället fått mail från andra avlägsna släktingar, som hittat mitt träd)...
 
Ett av argumenten - som jag fick höra - mot Ancestry, var att de tar dina anor. Okey, då blir frågan VILKA kan jag kalla för mina anor?  
Ja, mina föräldrar, morfar- och farfarföräldrar delar jag väl inte med så många, men sen då? Går jag fyra-fem generation bakåt, delar jag mina anor med många för mig idag okända personer. Personer som har lika stor rätt till dessa anor som jag...
 
Kvaliten på Genline material hos Ancestry tycker jag är sig likt, även om sättet att söka är lite annorlunda...
 
Hälsningar Gunvor, den godtrogna ...
PS: Jag kunde utan problem redigera i mitt träd, även utan abonnemang...