NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 2005-10-13

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 2005-10-13
Skrivet av: Annika Alsén skrivet 2004-12-09, 21:14
Hej! Jag söker mer information om min mormors mor Vendla. Såhär säger Sveriges befolkning 1890:  --- Post 2968280 Vendla f. 1887 i Edsleskog (Älvsborgs län, Dalsland) dess oä. d. Flicka, barn i familjen  Dalen Edsleskog (Älvsborgs län, Dalsland) v Födelseort i källan: Edsleskog ---  Jag kan fylla på med hela födelsedatumet; hon föddes 1887-03-29 och var oäkta dotter till Kristina Andreasdotter, som står såhär i samma folkräkning:  --- Post 2968279 Kristina f. 1860 i Edsleskog (Älvsborgs län, Dalsland) Ogift kvinna, mor i familjen Dalen Edsleskog (Älvsborgs län, Dalsland) Födelseort i källan: Edsleskog ---  Vendla gifte sig med Gustaf Olsson, född 1880-04-19 i Tydje. Eventuellt hette Vendla Nilsdotter innan detta. Jag gissar detta från info jag hittat i DisByt från Dalslandsprojektet. Vendla och Gustaf fick 11 barn, varav 5 stycken finns i livet, däribland min mormor.  Det jag främst är intresserad av är om det finns någon möjlighet att finna Vendlas pappa. Hennes mamma gifte sig långt senare med en Gustaf Magnusson, men han är inte fadern. På mammans sida har jag kommit vidare bakåt, så där har jag inga problem.  Jättetacksam för all hjälp. Skulle någon känna igen dessa namn och råka ha fotografier på dem eller deras arvingar skulle jag också bli jättejätteglad!