NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 08 april, 2014

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 08 april, 2014
Skrivet av: Ann-Mari Bäckman skrivet 2014-02-16, 21:32
Jag har varit med och testat Porträttfynd före lanseringen och har då påpekat alla de fel jag upplevt. Sedan har det förekommit ännu en test. Där några saker jag tidigare påpekat blivit åtgärdat, andra inte. När introduktionen gjordes för ca 4 månader sedan så fungerade inte Porträttfynd alls tillfredsställande. Man behöver bara gå tillbaks till alla inläggen för tiden vid oktober-november här på denna sida, så ser man alla problem, som fanns, bl a bilder, som inte förstorades upp eller blev bara till ett streck.  
 
Varför räckte det inte med att man i Nyhetsbrevet, skrev att p g a alla åtgärder, som behövts för att få ett fungerande Porträttfynd, har utvecklingskostnaden för P-fynd överskridit budget både i pengar och i tid. Nej, man skrev att för att tillmötesgå dessa till antalet relativt få användares önskemål har utvecklingskostnaden  o s v. Jag tror inte jag är ensam om att tolka det som om att vi som haft synpunkter på alla fel och brister, är de som är skuld till detta budgetunderskott.  
 
Det spelar ingen roll att Gamla Porträttfynd var gammalt och omodernt. Det fungerade i stort sett klanderfritt. Nu var man ju tvungen att byta ut det till ett modernare, så det är ju inget att göra åt det nu. Men varför skulle vi som jobbar med de gamla korten var nöjd med en sämre version än den gamla?