NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 23 januari, 2015

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 23 januari, 2015
Skrivet av: Carina Widell skrivet 2015-01-23, 17:28
Hej Helen och Stefan. Tack för era uppgifter. Jag har också sett den dopnotisen ni hänvisar till innan, men lade den åt sidan då Blomfeldts far ska heta Johan. Men man vet ju aldrig, det förekom ju felskrivningar förr i tiden också, liksom det finns idag. Vi får ha denna dopnotis i åtanke så länge.
 
Constantinus: Du ser ju själv på bilden ovan ur testamentet att Margareta Junio, Erik Hellströms hustru, skrivs med efternamn Junio!
 
Constantinus: På nätet fanns det ur Genos: Är Blom, von Blom - en bortglömd gren av Florin, plus en till Genos-artikel som handlar om den försvunne Johan Bloms anor.
 
Constantinus: Under hela den här diskussionen så känns det för mig som att du kommit med pekpinnar och ifrågasättanden, just åt mitt håll och till mig. Glömmer jag en ynka liten källa i detta ENORMA arbete så är du snabb att påpeka det. Jag VILL INTE ha påpekningar och ifrågasättanden från dig. Jag har släktforskat i 9 år och är således ingen nybörjare. Har du inget att tillföra diskussionen så behöver du inte påpeka heller och ifrågasätta! Detta har gjort så att jag känner mig inte bekväm med att skriva här längre! Hade du stadigvarande varit med i denna diskussionen så hade det varit en annorlunda situation.
 
(Meddelandet ändrat av jensen 2015-01-23 17:57)