NULL Skriv ut sidan - De Wahl / De Wall / De Val / Dewall / Devalt

Anbytarforum

Titel: De Wahl / De Wall / De Val / Dewall / Devalt
Skrivet av: Anders Pemer skrivet 2015-07-30, 02:22
Familjen Cederholm kommer åter från New York till faderns födelseort Ängelholm och bor där några år på 1880-talet. Där framgår att 1881 2/11 är just vigseldatum. Där dör den ende son som dessförinnan fötts i Brooklyn, men föds också fjärde barnet och tredje dottern. Sedan har de av allt att döma emigrerat på nytt, men utan att ta ut flyttbetyg. De står 1890 som kvarstående obefintliga. När jag började googla på de så långt levande döttrarnas namn hittar jag någon sökträff inne på Ancestry där dottern Ida Augusta, f 1882 7/7 i Brooklyn, verkar ha levt till 1939. Verkar vara en dödsruna från tidningen Brooklyn Eagle måndag 13/11 1939, sid 9. Någon med Ancestry-abonnemang som kan kolla in denna?
Systrarna var Anna Charlotta, f 1883 7/11 i Brooklyn, och Lilly Ingeborg, f 1886 8/11 i Ängelholm. Det verkar finnas liknande för Lilly på Ancestry från 1962 också.
Just det, nu sökte jag på Familysearch. 1900 är de mycket riktigt i Brooklyn och har efter återemigrationen också fått tvillingar Esther och Ruth, födda i augusti 1889. Ida var också gift med en Leonard Carlson och hade en son William D. Carlson.