NULL Skriv ut sidan - De Wahl / De Wall / De Val / Dewall / Devalt

Anbytarforum

Titel: De Wahl / De Wall / De Val / Dewall / Devalt
Skrivet av: Anders Pemer skrivet 2015-09-22, 00:15
Oh, jag har ju tänkt i minst någon veckas tid att jag skulle komma hit och nämna det konstituerande möte för att bilda de Valska släktföreningen som just nu pågår online. De norska släktingarna som hade tänkt komma tvingades lämna återbud en dryg vecka innan, så den löst hållna släktträffen som var planerad till nu i lördags ställdes in.
 
I stället öppnade jag ett virtuellt möte på den blivande föreningens hemsida och tänker att en motsvarande släktträff med ett första årsmöte i stället hålls preliminärt lördag 14 maj 2016.
 
de Val-ättlingar som vill skriva in sig i historien som närvarande vid det konstituerande mötet kan gå in och delta på det på adress http://dewahl.pm1.se/mote/
 
Det är ju inte jätteviktigt att massor är med och vi är nu fyra personer som har röstat ja, så föreningen är nu äntligen i princip bildad. Rent formellt blir den väl det när mötet har avslutats och protokollet från det är utskrivet och justerat. Men som sagt, om det är någon presumtiv medlem som finns här omkring och kommer att vilja gå med, så finns möjligheten att bli en av grundarna.