NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 23 februari, 2012

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 23 februari, 2012
Skrivet av: Stefan Simander skrivet 2012-02-22, 16:04
Hej igen Boel!  
 
Jag hade kontakt med din morfar Gunnar Sundberg per telefon och brev om denna släkt.
 
Du känner förstås till hans efterlysning och senare hans artikel 1992 i Genealogiska Föreningens tidskrift Släkt och Hävd?
 
Det var så sorgerligt att när han gick bort. Han hann aldrig ta del av mina fynd!  
 
Jag har funnit en del intressanta uppgifter, men inget som lett till svaret på huvudfrågan vem Eva Maria Bozaeus var före giftermålet, vilka hennes föräldrar var och varifrån hon kom?
 
Det finns uppgifer om en Auditör Johan Adam Bozaeus i Uppsala som felaktigt pekas ut som Eva Maria Bozea's far.
 
Det finns uppgifter om en Johan Adam Bozaeus f 1702 i Uppsala enligt Trivialskolan i Härnösand eller i Stockholm enligt uppgifter i I Uppsala studerande norrlänningar, som bör ha tagit sina uppgiften som ifrån registreringen vid Uppsala Universitet eller en nationsmatrikel för Norrlands nation.  
 
Var Johan Adam Bozaeus möjligtvis bror till Eva Maria Bozaea/Bozaeus?
 
Hur har det gått med inmatningen av släktforskningsuppgifterna ifrån Gunnar och Gerda Sundberg?  
Forskar du fortfarande?
 
Det vore fantastiskt om denna gåta gick att lösa!  
 
(Meddelandet ändrat av simson 2012-02-22 20:07)
 
Detta inlägg flyttades den 9 mars 2012 från Gotland, Efterlysningar, Bozaeus, Eva Maria.
Magnus Hjärtström, moderator för Gotland