NULL Skriv ut sidan - Dahlund

Anbytarforum

Titel: Dahlund
Skrivet av: Jimmy Dahlund skrivet 2009-04-02, 22:16
Jag hade tänkt starta en släktutredning över släkterna Dahlund i Valbo socken i Gästrikland. Det finns flera olika släkter med namnet Dahlund i Valbo men det finns flera kopplingar mellan dem med giftermål och avlägsna blodsband i Hedesunda. Vi rör oss här i gränstrakterna mellan Valbo och Hedesunda och jag vill be alla med rötter i dessa trakter att besöka min hemsida http://www.dahlund.eu och se om ni passar in i mitt släktträd. Det borde finnas massor med material i gömmorna som inte har publicerats på Internet, jag skulle gärna vilja ta del av detta. Jag är även intresserad av nu levande personer, de som ger sitt tillstånd tar jag gärna med i mitt släktträd. Skicka de uppgifter ni vill ha publicerade till jimmy@dahlund.eu (för kvinnor vill jag ha efternamn innan första äktenskapet). När det gäller släkten som härstammar från Carl Dahlund född 1825-11-02 Hedesunda (X), Gilleråsen har jag ingen information på min hemsida men jag lägger ut en enkel antavla här med utgångspunkt från hans sonsonson Bengt Martin Dahlund (lugn moderatorer han finns med i Släktdatas dödsregister).
 
Bengt Martin Dahlund 1929-07-02 Valbo (X), Glamsen.
Karl Petter Dahlund 1881-08-03 Valbo (X), Glamsen (far).
Anna Erika Eriksson 1889-03-04 Valbo (X), Alborga (mor).
Carl Dahlund 1857-01-24 Valbo (X), Grååsen (farfar).
Anna Catharina Lindqvist 1852-01-04 Valbo (X), Laggarbo (farmor).
Erik Karlsson 1851-06-28 Valbo (X), Alborga (morfar).
Christina Larsdotter 1850-09-01 Hedesunda (X), Rångsta (mormor).
 
För kopplingar till Hedesunda är Åke Englunds utomordentliga hemsida ett måste http://www.pyttemjuk.nu/ake
 
Förutom Dahlund är detta rätt forum att diskutera släkterna Linander, Östblom, Öberg, Dahlblom, Ekström och Lindqvist.
 
Släkter vi inte diskuterar är Pierrou samt diverse smedsläkter från Forsbacka, Mackmyra och Tolvfors.
 
Jag hoppas på en välfylld e-postlåda.
 
Hälsningar Jimmy Dahlund