NULL Skriv ut sidan - Dam / Damm / Dahm

Anbytarforum

Titel: Dam / Damm / Dahm
Skrivet av: Kjell Johansson skrivet 2015-04-10, 17:37
Hej,
jag undrar om någon kan svara på nedanstående frågor angående Christian Fredrik Damm och hans son Alfred Werner Damm:
 
- Alfred Werner Damms mor, Anna Margareta Hall, dog 13/9 1828, då Alfred Werner endast var drygt ett år. I december 1828 flyttar fadern Christian Fredrik Damm från Göteborg, Domkyrkoförsamlingen till Alingsås, men såvitt jag ser i utflyttningslängd för Göteborg, Domkyrkoförs, inflyttningslängd för Alingsås, samt i husförhörslängder för Alingsås landsförs, tog han endast med sig sin äldste son, Joseph Henrik. Alfred hade vid denna tidpunkt ytterligare två syskon, Harriet och Victor, i livet, så jag skulle vilja veta var tog dessa tre syskon vägen ? Jag har ingen mer notering på Alfred Werner förrän han flyttar in i Stockholm 1850, så var fanns han under tiden 1828 - 1850 ?  
 
- Christian Fredrik återfinns i Alingsås landsförs, A7, bild 285 i SVAR, och han bor då i Nolhaga. Men sedan kan jag inte hitta honom i Alingsås landsförs, A8, och jag hittar honom inte heller som utflyttad  eller död under 1828 - 1838 heller. Så jag undrar var tog han vägen ?  
 
Mvh
Kjell Johansson