NULL Skriv ut sidan - Donner

Anbytarforum

Titel: Donner
Skrivet av: Lars Hagström skrivet 1999-09-10, 15:50
Hej igen, Inga-Britt!
 
Efter mitt inlägg av i morse fick jag, hur otroligt det än kan låta, en hoper med papper där just Georg Andreas Donner förekommer som godsinspektör på Lillö. Han har en förfärligt massa titlar och engagemang. Utan all tvivel är det rätt man eftersom han anmäles som gift med min Elisabeth Magdalena Behrenfeldt, begraven i Ystad 1711-08-17. Jag har, sedan några timmar tillbaka, en tämligen fullständig uppställning över två och en halv A4. Min nästa anfader hos Donner, Georg Andreas Donner II död i Borås 1713--0525 förekommer också som son till borgmästare Georg Andreas Donner. Självfallet är jag villig att lägga ut allt materialet på denna lista. Jag är bara lite osäker på om intresse föreligger och plats finnes. Notera också i sammanhanget att detta näpperligen låter sig komprimeras.
 
Skulle ingen vilja ha mer kött på benen i detta Donner-fall så får Du maila mig direkt Inga-Britt även om ett sådant förfaringsätt faller utanför ramar som en sådan här lista har!
 
Sist men inte minst återfanns i högen med papper jag fick även Sven Möllers skrivning om Sven Donner, gästgivare på Ålems krog i Småland!
 
Lars i Bocksmossen