NULL Skriv ut sidan - Falkenstierna

Anbytarforum

Titel: Falkenstierna
Skrivet av: Keld Herbst skrivet 2013-11-02, 16:03
Hej alla,
 
Främst ursäkta mitt dåliga svenska. Jag såg att namnet Falkenstierna blivit nämnd i den här tråden, och sedan min farmors mormor döptes Juliane Marie Falkenstjerne, och härstammar ifrån Carl Christian Falkenstjerne, född ca. 1746, antagligen i Skåne, och utvandrat till Fredensborg, Danmark på ett senare tidspunkt, vore det trevligt att veta om någon här kännar till den släkten.
 
Några upplysningar jag har fått av en bekant släktsforskare:
 
From a Swedish register of criminals: Barbara Falkenstjärna convicted for theft in 1724 and Johan Ludvig Falkenstjärna convicted for forgery of a certificate in 1726. Both convictions took place in Halmstad Rådhusrätt. Johan Ludvig may possibly be the father or grandfather of Carl Christian Falkenstjerne (i) [233].
 
Here https://familysearch.org a fellow genealogist have found a baptism for me. Johan Falckenstierna and Barbara Elisabet's son Jacob Johanson, born 7 Nov 1725, bapt. 9 Nov 1725 in Halland, Sweden. Further down on the same page of results, a daughter of the same parents can be seen: Elsa Sophia Johansdotter, born 14 Jun 1722, bapt. 17 Jun 1722 in Halland, Sweden. Johan and Barbara Falckenstierna might be the persons convicted in the above paragraph. Later descendants in the Falkenstjerne family were given the names Johan Ludvig, which makes the relation  
probable, as it was common in those times to name a child after it's parents or grandparents.
 
Vänliga hälsningar
 
Keld Herbst
Köpenhamn