ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Tjust häradsrätt FIIIa 32 1804-1804 Bild 431 & 435  (läst 868 gånger)

2011-02-11, 18:07
läst 868 gånger

Niklas Kant

Hej!
 
Orkar någon hjälpa mig med dessa två texter? Har svårt att få det till ett sammananhang.
 
På Forsby i Ed Västra...
 
...Axel Skog och Johan Fredrik Skog.
 


 
 
 
mvh Niklas

2011-02-11, 20:40
Svar #1

Utloggad Bo Persson

  • Bo Peter Persson
  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 6982
  • Senast inloggad: 2024-04-25, 13:04
    • Visa profil
1.
på Forssby i Ed Sochn; deß efter-
lemnade egendom uppgafs af
Bokhållarne Axel och Joh: Fredric Skog
i Lebo, på sätt som följer nemligen:
 
2.
At wi Rätt och redeligen uppgifwit
hwad som til denna Bouppteckning
hörer, wilja wi med liflig ed bestyrka
om så påfordras skulle, som med wåra
namn bestyrkes af Lebo ut supra
Ax: Skog Joh: Fr: Skog

2011-02-11, 23:17
Svar #2

Niklas Kant

Tack Bo! En möjligen dum fråga från mig av mig, det betyder att de bara inventerade boet inte ärvde boet? Jag misstänker att denna Skogvakt Carl Fredrik Polin var halv-farbror till Axel och Johan Fredrik Skog, kan det ha något att göra med att just de inventerade boet om de nu gjorde det? De bodde ändå inte i samma socken.
 
Not, Carl Fredrik Polin var änkeman efer Sara Maria Kant och hade inga barn vid dödsfallet då båda barnen dog tidigt, båda barnen och hustrun dog dessutom samma år.
 
mvh Niklas
 
(Meddelandet ändrat av niklaskant 2011-02-11 23:20)

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna