ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Dödsnotis för Olof Persson i Jönköping Kristina  (läst 566 gånger)

2008-12-31, 14:47
läst 566 gånger

Utloggad Claës Linder

  • Anbytare ****
  • Antal inlägg: 681
  • Senast inloggad: 2024-02-06, 15:48
    • Visa profil
Pistolmakaren Olof Persson avled i Jönköping Kristina församling den 16 mars 1706.
Det är mycket svårt att läsa texten i dödsnotisen och det står något efter Olof Perssons namn som antagligen börjar på G och är ett ganska kort ord. Vad står det?
 
Mycket tacksam för läshjälp!
 
Mvh
 
Claës Linder

2008-12-31, 16:31
Svar #1

Utloggad Daniel Berglund

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 1041
  • Senast inloggad: 2023-02-24, 22:06
    • Visa profil
    • www.amaze-a-vole.com

2008-12-31, 17:11
Svar #2

Utloggad Claës Linder

  • Anbytare ****
  • Antal inlägg: 681
  • Senast inloggad: 2024-02-06, 15:48
    • Visa profil
Bäste Daniel Berglund!
 
Varmt tack för Ditt snabba svar. Länken var superintressant. Där fann jag dessutom min anfader Giöther Kindberg (skall enligt vad jag sett vara Persson och inte Swensson som det står i länken 1709) med rätt datum för antagning till gesäll också. Jag har misstänkt att denna Oluff Pädhersson skulle kunna vara hans farfar som skulle kommit in från Holland. Groot betyder stor på holländska!
 
Mvh och varmt tack!
 
Claës Linder

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna