ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Giftomans tillstånd  (läst 586 gånger)

2005-02-20, 15:15
läst 586 gånger

Utloggad Walter Haury

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 367
  • Senast inloggad: 2006-09-21, 17:54
    • Visa profil
Hej!
 
I Norra Solberga (Jönköping) C:3 s 448 GID 245.8.26300, vigslar, hittar jag den följande anmärkningen. Den första satsen till och med skriftligt tillstånd kan jag läsa, och jag förstår resp. känner till innehållet. Men den andra satsen! Det är ju inte dåligt skriven, ändå förstår jag ingenting. Kan någon hjälpa mig?
 

 
Med hälsningar från Tyskland
 
Walter

2005-02-21, 19:20
Svar #1

Utloggad Walter Haury

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 367
  • Senast inloggad: 2006-09-21, 17:54
    • Visa profil
Får jag komplettera?
Vigseln som det är talan om i bilden ovan beträffar en dräng och en piga på säteriet Gisshult i Norra Solberga. Inspektörens maka kallas i N Solberga AI:5 s 132 Hfl Fru Cervin e.d. och det påminnde mig om det nästsista ordet i bildens text. Kanske det hjälper till att förstå texten. Dessutom är det nog tre satser och inte bara två.
 
Walter

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna