ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Utflyttningslängden Kulltorp Al:10 bild 12  (läst 609 gånger)

2009-12-30, 16:18
läst 609 gånger

Utloggad Annette Fast

  • Anbytare ****
  • Antal inlägg: 563
  • Senast inloggad: 2024-03-23, 20:56
    • Visa profil
Hej!
 
Jag har lite svårt att tyda och vet inte riktigt vad förkortningen i utflyttningslängden betyder. Jag tror att prästen har noterat anledningen till att pigan Stina Cajsa Svensdotter flyttar från Kulltorp/Aggarp till Forsheda.  
 
Jag är mycket tacksam om någon kan hjälpa mig att tyda vad prästen har skrivit efter Forsheda...
 

 
Tack på förhand.  
Annette

2009-12-30, 17:22
Svar #1

Utloggad Stig Karlsson

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 310
  • Senast inloggad: 2020-06-04, 16:05
    • Visa profil
Annette
 
Tror att Prästen här har noterat personens Kristendomskunskap och ev.läskunnighet  
= försvarlig - d:o.V=vaxinerad d:o.= till äktenskap ledig och datum för sista nattvard
 
mvh.Stig

2009-12-30, 18:20
Svar #2

Utloggad Annette Fast

  • Anbytare ****
  • Antal inlägg: 563
  • Senast inloggad: 2024-03-23, 20:56
    • Visa profil
Tack så mycket Stig!
 
Jag ska forska vidare kring Stina Cajsa. Just nu är hon försvunnen för mig i Forsheda AI:8. Tidigare bodde hon på Forsheda Bongebo militieställe och sedan är hon bara borta.  
 
Hälsningar
Annette

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna