ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Kungsholms församling  (läst 675 gånger)

2009-12-14, 17:26
läst 675 gånger

Sara Karlsson

I inflyttningslängden till Kungsholmen församling 1870 finns Elin Staffansson. I kolumnen senaste utskrifningsort och tid samt Förut tillhört kan jag inte läsa vad det står (fr. Nås Annex?):

 
Inte heller i kolumnen äktenskap:

 
Kan någon hjälpa mig??
 
Tack
Sara

2009-12-14, 21:07
Svar #1

Utloggad Leif Tennare

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 1868
  • Senast inloggad: 2021-05-05, 07:46
    • Visa profil
Sara,
 
det blir lättare att hjälpa dig om du anger källan mer detaljerat, så man själv kan gå till källan. Om man är tveksam om det står 'nås' eller 'näs', så kan man jämföra med andra textavsnitt.
 
Det ser ut som nås annex, men näs är ett betydligt vanligare namn....Om det ev. är Stockholms Näs som avses vet jag ej.
 
På din andra bild står det 'obestyrkt sedan 28/10 1869'.

2009-12-15, 15:54
Svar #2

Sara Karlsson

Tack Leif, kan du också tala om för mig var jag hittar Näs Annex Stockholm, för det kan mycket väl vara det.  
Källan är inflyttade BI:14 till Kungsholm GID [2699.147.16100] rad 11 dec 5 Steffansson Elin pigas f i Ronneby.

2009-12-15, 17:09
Svar #3

Utloggad Leif Tennare

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 1868
  • Senast inloggad: 2021-05-05, 07:46
    • Visa profil
Har ingen aning om det finns/fanns ngt Näs Annex i Stockholmstrakten. Googlar man så hittar man däremot Näs Annex på Gotland. Det är väl inte helt omöjligt att Elin tog vägen över Gotland från Blekinge?

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna