ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Beda Viktoria Riddarsporre i Simeå  (läst 469 gånger)

1999-09-10, 18:45
läst 469 gånger

Utloggad Anna May Vesterberg-Jansson

  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 25
  • Senast inloggad: 2017-07-22, 21:42
    • Visa profil
Hej!
jag söker min morfars fars kusin Beda Viktoria Riddarsporre född 1883-05-27 i Vittinge socken i Västmanland. Först flyttade Beda upp till sin morbror och moster i Nederkalix där hennes syster Alma Eleonora redan bodde på 1890-talet. Sedan verkar hon ha gift sig och flyttat till Simeå.
Den enda ledtråd vi har är ett vykort avsänt till hennes moster och morbror (min morfars farfar) någon gång före 1931 (då mostern avled).
Kortet föreställer Simeå Jernvägsstation och Ångsåg. Hon har satt ett X vid ett hus bredvid stationen och skrivit: vid x:et kan Ni se vårt hem.
Kortet är undertecknat Beda och någonting som kan vara A.Kraft men det ser mer ut som Albraft ungefär.
Vore oerhört tacksam för eventuella upplysningar om Beda (eller Alma som kanske flyttade med systern till Simeå).
Tack på förhand!

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna