ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Catharina Sundberg  (läst 313 gånger)

2000-05-17, 20:05
läst 313 gånger

Anna Josson

Hejsan!
Känner någon till en Catharina Sundberg född 1770 i Ore, död 1842-02-23 i Homna, Woxna? Hon var gift med Anders Israelsson (född 1773-01-01 i Nybro, Woxna. Död 1859-11-15 i Homna, Woxna) Dom fick 6 barn. Dessa uppgifter har jag fått i Woxna boken så det är inte så säkert att datumen stämmer.

2000-05-18, 13:48
Svar #1

Thord Bylund

Hej Anna!
 
Jag är också en ättling till masmästaren Johan Sundberg i Voxna. Min anmoder Christina Sundberg hade en broder Anders Johansson Sundberg (1736-1784) som enligt mitt register hade en dotter Catharina, född 1770. Hans släktgren med manliga ättlingar finns redovisad i Svenska Släktkalendern 1982.
 
Med bästa släkthälsningar  
 
Thord Bylund

2000-05-18, 14:28
Svar #2

Anna C Jonsson

Hej Thord!
Det lät intressant. Tror du att det är samma Catharina som jag har? Menar du att Anders Johansson Sundberg ättligar finns redovisad där eller var det Johan Sundberg?
Var får man tag på Släktkalendrarna som så många pratar om här på Anbytarforum? Köper man dom eller finns dom på nätet?  
MVH Anna C Jonsson (det finns flera Anna Jonsson här har vi kommit på)

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna