ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Catharina född i Färila  (läst 543 gånger)

1999-03-25, 20:24
läst 543 gånger

Utloggad Annica Lundqvist

  • Anbytare *
  • Antal inlägg: 9
  • Senast inloggad: 2009-06-15, 22:15
    • Visa profil
Jag söker en Catharina född 1776 i Färila. Hon flyttar till Njutånger, vet ej vilket år. Därifrån flyttar hon ca 1799 till Uppland. Jag har hittat tre Catharina födda 1776 i Färila. Har ej kunnat följa upp om någon av dessa är den jag söker. Finns det någon som forskat på någon av dessa och tror att det kan var min Catharina. Hör väldigt gärna av er.
Tack på förhand.
Annica

1999-04-03, 09:22
Svar #1

Leif Svensson

Hej Annika,
Har Du inga mer uppgifter om Catharina
någon pusselbit, så skall det nog lösa sig.

1999-07-26, 22:02
Svar #2

Utloggad Annica Lundqvist

  • Anbytare *
  • Antal inlägg: 9
  • Senast inloggad: 2009-06-15, 22:15
    • Visa profil
Hej Leif.
Jag har bara uppgifter vad som hände efter att hon flyttat till Film i Uppland. Hon hette då Byström i efternamn. Det står i böckerna att hon var född i Färila, Hillingeland. Men att hon kom flyttande från Njutånger till Uppland 1799. Man säger till mig att hon antagligen inte hette Byström innan hon flyttade utan tog efternamnet vid flytten, det var tydligen vanligt att de gjorde så, jag vet inte. Det vore kul att få veta mer eftersom det är från en plats som jag inte vet mycket om.

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna