ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Ekholm, Christina Johansdotter  (läst 534 gånger)

2003-12-15, 01:10
läst 534 gånger

Stefan Hägglund (Esshå)

Har någon stött på namnet Ekholm i Hälsingland? Enligt Umeå stad AI:6 sid 88 är Christina Johansdotter Ekholm född 1792-04-05 i Hälsingland. Fadern kan heta Johan Ekholm. Eventuellt har Christina en syster, Brita Magdalena född 1802 okänt var.

2003-12-15, 20:55
Svar #1

Utloggad Peter Kjällström

  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 23
  • Senast inloggad: 2009-03-09, 10:19
    • Visa profil
Hej,
Följande ledtråd/antagande kan vara fullständigt fel, men man vet aldrig. I Härjedalen har jag stött på en Johan Ekholm f.1772 i Sala. Johan var gift med Brita Kristina och fick en dotter 1795 (Margareta Johanna) och en 1797 (Charlotta). Jag vet inte hur vanligt namnet Johan Ekholm var vid den här tiden men årtalsmässigt så kan det stämma.
 
Varför Johan kom till Härjedalen vet jag inte och han försvinner spårlöst efter några år igen.
 
Hälsningar
 
Peter

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna