ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Erik Johansson gifte sig med änkan Johanna Matilda Boander  (läst 326 gånger)

2003-01-30, 20:16
läst 326 gånger

Rosine Nilsson (Rosine)

Jag har letat efter min mormors mors bröder en tid och har eventuellt hittat hennes Bror Erik Johansson född i 1860 i Lindesbergs Landsförsamling. Eftersom det bara föddes en grabb med den namnkombinationen det året i Lindesberg så blev jag glad när jag i Folkräkningen 1900 kanske hittade honom.
Den Erik jag hittat bodde i Lobonäs i Voxna församling och var gift med Johanna Matilda Boander. Där bodde även hennes barn och mor.  
Finns det någon som har denna dam bland sina anor och kan kolla om det är min Erik hon är gift med? Hans födelsedatum är 1860-02-04.  
De får nog inga barn tillsammans så eventuella släktingar är väl inte att hoppas på.
Hälsningar Rosine

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna