ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Hammarstedt Robert, far till barn fött ca 1925  (läst 404 gånger)

2000-09-21, 23:11
läst 404 gånger

Utloggad Robert Hammarstedt

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 330
  • Senast inloggad: 2012-04-09, 23:34
    • Visa profil
    • www.hammarstedt.st
Jag försöker få reda på om det är sant att min namne farfar fick ett oäkta barn i norra/västra Hälsingland i mitten av 1920-talet. Robert var bosatt i Hudiksvall och jobbade för Tobaksmonopolet.
Min far föddes 1926 och han skulle enligt uppgift ha fått ett halvsyskon vid samma tid ungefär. Skandalen var tydligen total för jag fick inte reda på detta förrän relativt nyligen.
Vem vet inte jag, vem vet kanske du?
Det går bra att maila mig.
/Robban
robert.hammarstedt@sweco.se

2000-09-22, 22:27
Svar #1

Utloggad Lena Thelin

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 5118
  • Senast inloggad: 2020-09-16, 22:02
    • Visa profil
    • www.arleco.nu/minslakt/sv
Hej!
 
Om det oäkta barnet inte blivit bortadopterat och din farfar har erkänt barnet som sitt borde barnet finnas med som dödsbodelägare om din farfar dött. Annars är det väll att leta bakåt bland församlingarna för att hitta någon ledtråd.
mvh
Lena Thelin

2000-10-01, 22:34
Svar #2

Utloggad Robert Hammarstedt

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 330
  • Senast inloggad: 2012-04-09, 23:34
    • Visa profil
    • www.hammarstedt.st
Helt rätt. Jag tänkte inte så långt till att börja med, men kom på detta efter mitt inlägg... Landsarkivet nästa!
mvh,
/Robban

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna