ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Johan Axel Gran i Undersvik  (läst 356 gånger)

2001-05-29, 22:53
läst 356 gånger

Lasse Strömstedt

I mina forskningar efter mina barns anor har jag kommit till sergeanten Johan Axel Gran (mm ff mf mf ff) och hans hustru Sofia Forssman i Undersvik. Jag har hittat tre barn till dessa, nämligen Brita Stina, f. 1727, gift Roth, Anna Maria, f. 1729 och Hans Gran?r, f. 1739, (mm ff mf mf f) komminister i Ljusdal anklagad för myteri efter att ha stoppat en kruttransport.
Johan Axel Gran skall ha tjänat som underofficer vid Kungl. Westerbottens regemente. Kan han ha sitt ursprung i Västerbotten?
Hustrun Sofia, kan hon ha samröre med kyrkoherden i Hammerdal Olof Anders Forsman?
Finns det någon som kan sprida ljus över mina undringar och kanske även ha mer information om familjen?
MVH Lasse Strömstedt

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna