ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Kopparslagare Fredrik Karlsson från Enånger  (läst 807 gånger)

2007-01-09, 11:12
läst 807 gånger

Utloggad Ann-Charlotte Ivares

  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 33
  • Senast inloggad: 2018-06-13, 20:30
    • Visa profil
Han var gift med Johanna Magdalena Sofia Eriksson, dotter till Hovslagare L.E. Löfgren och hans fästekvinna Magdalena Palm från Verdalen, Norge. Enligt HFL för Ljusdal ska han varit född i Enånger 1858-12-16 men jag hittar honom inte i födelseboken där. Han och Johanna Magdalena Sofia hade 10 barn och familjen bodde i Ljusdal 1900. Jag är intresserad av vilka hans föräldrar var.

2007-02-11, 10:29
Svar #1

Alf Wikman

Svar till Lotta Ivares
 
Jodå det där med Ljusdal var riktigt- det var i byn Lillhaga de bodde.Johanna var född i Skogs socken i Hälsingland och Fredrik i Enånger. Det var de samma år, nämligen 1858. Nu vet jag bara vad de sju första barnen hette.
  Första barnet var Kristina Vilhelmina Elisabeth, född 1879 på Frösön i Jämtland. Det andra hette Charlotta Kunnigunda född 1880 i Delsbo. Sen kom Johan Petter, född 1881 i Överhogdal, Lars Fredrik Vilhelm, född 1884 i Färila, Maria Magdalena, född 1886 i Ytterhogdal, Johanna Juliana, född 1887 i Ljusdal samt Karl Ferdinand, född 1889 i Ljusdal.Så det var tydligen en resande familj!
   Charlotta Kunnigunda Karlsson förblev ogift och bodde i fastigheten Borr 5:20 i Ljusdal. Hon dog 1960-09-04.
    Lars Fredrik Vilhelm Karlsson bodde på fastigheten Ramsjö 9:31 i just Ramsjö. Han var född 25 mars och dog 1965-06-13. Han blev änkling 1955-08-24.
    Har du tur så har Lars Fredrik ättlingar i Ramsjö som kan hjälpa dig vidare. För det här är det enda jag vet. Ha?t bra och lycka till!
Alf Wikman,Näsviken.

2007-07-13, 07:24
Svar #2

Lotta Ivares

Tusen tack för upplysningarna Alf! Jag ber så mycket om ursäkt att svaret dröjde. Ha det bra.

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna