ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Skagerström, Johanna Dorothea i Stockholms Näs 1868  (läst 385 gånger)

2006-07-24, 10:55
läst 385 gånger

Utloggad Thomas Ek

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 499
  • Senast inloggad: 2012-08-12, 16:54
    • Visa profil
    • www.familjeaktuellt.se samt www.yourbeginnings.com/FAMILJEAKTUELLT/
Hej, kan någon hjälpa mig att tyda varifrån Johanna Dorothea Skagerström kommer ifrån 1868 på GID 2260.7.23400.
Kan det stå W. Ryd?
 
Hälsningar
 
Thomas

2006-07-24, 20:11
Svar #1

Rolf Nordin

Hej,  
 
Jag får det också till Västra Ryd. Jämför med två rader nedtill. Men är det Skagerström.....?Det börjar väl på G... eller kanske T...?  
 
mvh/Rolf Nordin

2006-07-24, 22:43
Svar #2

Utloggad Thomas Ek

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 499
  • Senast inloggad: 2012-08-12, 16:54
    • Visa profil
    • www.familjeaktuellt.se samt www.yourbeginnings.com/FAMILJEAKTUELLT/
Hej Rolf!
Jag hittade Johanna Dorothea till slut i Västra Ryd ( nuvarande Kungsängen nv. om Stockholm ).
En ren lyckoträff eftersom jag har letat efter familjen Skagerström ett bra tag.
Festligt nog så kommer denna Johanna Dorothea bli min mmmm. Hennes dotterdotter gifter sig med en Evert Svahn (min mf) f. 1906 vars far kommer - just det - från Västra Ryd! Cirkeln sluter sig....Himla kul!
 
Tack i alla fall att du tog dig tid!
 
Mvh
 
Thomas

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna