ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Mora by Delsbo till Delaware.  (läst 565 gånger)

2001-08-02, 22:41
läst 565 gånger

Mikael Andreasson

Söker information om en Pål Jönsson Mulikka som 1655 emigrerade till New Sweden Delaware med skepet Örnen, tillsammans med sina söner Eric, Steffen, Jöns och Anders. Erik lär vara född 1636 april i Mora by Delsbo Hälsingland. Moderns namn
Margareta. All information om Mora by på 1600 talet och eventuella beröringar med svedjefinnar är av intresse.  
 
Mvh Mikael

2001-09-19, 19:37
Svar #1

Utloggad Thomas Sverker

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 208
  • Senast inloggad: 2024-03-08, 17:32
    • Visa profil
    • www.jets.nu
Hej Mikael
 
Var finns uppgifterna om Pål och hans öden i USA ?  Intressant !  Själv stammar jag på några olika sätt från Mora by i Delsbo. En första översikt kan du säkerligen få i boken MIN SLÄKT över Delsbo (ingår i serien Sveriges Släktregister.  
 
Dock, lägg märke till att 1600-tals uppgifterna inte alls är att lita på så allt måste dubbelkollas.

2001-09-19, 21:06
Svar #2

Mikael Andreasson

Hej Thomas  
Informationen fick jag från Swedis Colonial Society USA och en bok,
The 1693 Census of the Swedes on the Delaware
by Peter Stebbins Craig.  
Har tyvär inte orkat vidare ännu så någon mer information har jag inte.  
 
Mikael

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna