ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Murén  (läst 553 gånger)

2000-01-23, 13:45
läst 553 gånger

Utloggad Veronica Nilsson

  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 56
  • Senast inloggad: 2019-07-28, 12:51
    • Visa profil
I Gnarp i Hälsingland bodde Sven Johan Murén med frun Anna. De fick över 6 barn. Däribland min morfars far Emil Murén som skall vara född 25/5 1889 eller 1890. Syskon Agnes gift med Per Larsson hemmansägare, inga barn. Signe och Erik mfl som jag inte har några direkta uppgifter på.
 
Emil gifte sig med Elsa Johanna Hägglund f 29/5 1894, hon var från Svartvik enligt de uppgifter jag funnit. De bodde från början i Gnarp men flyttade sedan till Kvissleby troligtvis 1920.
 
Sven Johans föräldrar hette Hans och Ingrid Murén men tyvär har jag inga mer uppgifter på dessa.
 
Kan någon hjälpa mig att få fram mer uppgifter och uppgifter om Hans och Ingrids föräldrar osv så är jag mycket tacksam.
 
Tack på förhand
 
Veronica

2000-01-23, 20:15
Svar #1

Ellen Nordström

Veronica!
Jag är släktforskare från Gnarp.
Utreder just nu Skanke-ätten där Murén är en gren. Hans Murén var född 1839-01-14.Hans fru
Ingrid 1844-02-13.Vi kan följa hennes anor till 1500-talet och kommer då till slut till Jämtland.
Hans Murén hade 8 barn Hans ättlingar finns fortfarande i Gnarp.
 Ellen Nordanstigs Bygd o Släktband ff

2000-01-28, 23:29
Svar #2

Utloggad Veronica Nilsson

  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 56
  • Senast inloggad: 2019-07-28, 12:51
    • Visa profil
Ellen!
 
Tack!
 
Kan du berätta mer eller hänvisa mig till någon sida där detta finns. Hans och Ingrid var min morfars farfars föräldrar genom sonen Sven Johan.
 
Maila mig även gärna.

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna