ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Schelander  (läst 900 gånger)

2001-08-30, 23:03
läst 900 gånger

Utloggad Monica Hammarström

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 141
  • Senast inloggad: 2010-08-29, 18:58
    • Visa profil
Har någon stött på en släkt som heter Schelander i Hälsingland. Jag har nämligen en Paulus Sjölander i Stöde,Västernorrland, som i samband med att han flyttar från Hälsingland ändrade sitt efternamn från Schelander till Sjölander. Var i Hälsingland han kom ifrån är ej helt klarlagt, ev Gnarp.

2001-09-21, 18:50
Svar #1

Ellen Nordström

Hej Monica.
Svårt att söka när du inte uppgivit födelseår.
Så återkom, kanske han finns i Gnarp.
Mvh Ellen i Gnarp.

2001-09-21, 23:16
Svar #2

Utloggad Monica Hammarström

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 141
  • Senast inloggad: 2010-08-29, 18:58
    • Visa profil
Hej Ellen
Paulus Schelander är född 1792-05-29. Kan du hitta honom i Gnarp vore jag mycket tacksam.
mvh Monica

2001-09-22, 16:50
Svar #3

Ellen Nordström

Hej Monica!
Nej inget napp i dopboken.                   Lycka till i fortsättningen. Ge inte upp!
Ellen forskare i Gnarp.

2001-09-24, 22:48
Svar #4

Utloggad Monica Hammarström

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 141
  • Senast inloggad: 2010-08-29, 18:58
    • Visa profil
Ellen
Tack för hjälpen i alla fall, jag letar vidare.
mvh Monica

2001-10-01, 22:52
Svar #5

Monika Schelander Stylen

Hei Monica.
 
Jeg heter Monika Schelander St?ylen, og jeg bør i Norge. Jeg driver også litt Slektsforskning på Navnet Schelander. Før jeg ble gift  het jeg Monika Schelander. Her i Norge er det BARE min slekt som heter Schelander, så alle ved navnet Schelander i Norge , de kjenner jeg.
 
Min Oldefar het Sigurd Leonard Schelander og var født 08.05.1884. Det min elsdte Onkel har funnet ut er at han sannsynligvis kommer fra Sverige. Og siden jeg så nå at etterlyste noen som het Schelander så tænkte jeg at jeg kunne nå spørre om du visste noe.
 
Vet også at han jobbet på en gård i Lillehammer, og at han ikke var gift med min Oldemor, han reiste fra Norge igjen en eller annen gang. Alle spør stopper her.
 
håper du kan hjælpe Meg. Har forresten også sendt deg en email. Men måtte sikre meg at du så en av mailene.
 
Hilsen NYSGJERRIG.

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna