ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Söder från Söderhamn  (läst 1132 gånger)

2000-03-21, 19:34
läst 1132 gånger

Utloggad Lars-Olof Eklund

  • Anbytare *
  • Antal inlägg: 17
  • Senast inloggad: 2013-09-27, 08:49
    • Visa profil
Min morfar hette Per Johan Söder, 1877-1956. Hans far hette Per Söder och var ringarålderman i Söderhamn. Förutom Per Johan var de tre systrar:
Kristin, gift Wallgren; Hilda, gift Wallner och Emma, ogift.På mormors sida heter släkten Röstlund.
Är Du eller känner Du till några i dena släkt är jag tacksam för svar.
Lars-Olof Eklund

2000-06-22, 08:02
Svar #1

Utloggad Lena Söderström

  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 54
  • Senast inloggad: Aldrig
    • Visa profil
Hej  
är du säker på att han heter bara Söder i efternamn, i min släkt så vet jag att man kallades Söder eftersom vi heter Söderström.

2008-06-24, 11:22
Svar #2

Utloggad Mari-Anne Bergström

  • Anbytare *
  • Antal inlägg: 3
  • Senast inloggad: 2008-08-25, 15:57
    • Visa profil
Hej Lars-Olof. Det var länge sen du skrev din efterlysning och du har kanske redan hittat uppgifterna, men här kommer lite i alla fall.
Din morfar Per Johan (Olofsson)Söder var bror med min mmff Olof (Olofsson) Söderblom. Båda född i Bodarna, Mo (X) och söner till Olof Germundsson, född 18040203 i Bodarna och Stina Cajsa Larsdotter, född 18081023 i Homna, Voxna (X).
Mari-Anne Bergström

2018-05-21, 06:19
Svar #3

Utloggad Michael Cajander

  • Anbytare *
  • Antal inlägg: 1
  • Senast inloggad: 2018-05-26, 07:22
    • Visa profil
    • Familytree hag
Hej alla,
Pär Söder var min mfmf så vi är släktingar.
MVH Mecki

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna