ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Vilhelm Larsson, spelman  (läst 550 gånger)

2000-05-30, 23:53
läst 550 gånger

Birgitta Zandhers

Vilhelm Spännar-Ville Larsson, möjligen hemmahörande i Hälsingland. Spelade dragspel, möjligen i egen orkester. Dog runt 1959.
 
Det är allt jag vet. Är det möjligen någon som har hört talas om honom och kan ge mig närmare uppgifter?
 
mvh
Birgitta

2007-02-26, 19:50
Svar #1

Roland Hans-Ers

Spännar-Ville var kusin med min mor och hette Vilhelm Larsson och född i Undersvik 1896. Gift med Marta Hofr?n f 1906 och död 1926. En son Olof Einar f 1924. Mycket skicklig dragspelare med gedigen grund. Legendarisk bröllopsspelare med eget band som sedan blev professionell och hade fast engagemang i Furuviksparken på 40-talet. Hans far, min mors morbror spelade dragspel i likhet med mig. Vill Du ha mera fakta så hör gärna av Dig.
Hälsn/Roland Hans-Ers

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna