ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Borgunda Hfl 1846-1878 sid 244, Alm, Anders Gustaf GID: 684.10.72400  (läst 427 gånger)

2004-11-26, 16:56
läst 427 gånger

Tor Kjellström (Torkjellstrom)

Hej  
Jag har en pdf på GID:684.10.72400 (har inte tillgång till genline just nu).
 
Jag försöker läsa om Corpral Anders Gustaf Alm och hans familj.
 
Han har tre barn som är födda på samma ort, men jag kan inte läsa det. Det börjar på S och är på 4(?) bostäver. Vad kan det vara? Vad betyder i:et framför? Övriga barn är födda i Borgunda.
 
I marginalen finns anteckningar som är svårtydda. Finns det någon som kan läsa detta? Informationen nedan kan kanske vara till hjälp.
 
Hustrun Maria Greta Jonsdotter kommer från Sjögerstad 1847. De ovan nämnda barnen är födda före 1847. Så det tyder på att de har en annan mor. Enligt Centralasoldatregistret CD:n (via anbytarforum) är hans första fru Kajsa Svensdotter f.18000621 och Maria Greta Jonsdotter f.18170403 är hans andra fru.
 
mvh Tor Kjellström

2004-11-26, 17:08
Svar #1

Lotta Nordin (Lotta)

Hej Tor!
 
Det står i. loco, dvs in loco= på platsen. Dom är födda i Borgunda.
 
Mvh//
Lotta

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna