ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Norrköpings Sankt Olai, födelsebok 1800  (läst 468 gånger)

2002-12-28, 15:23
läst 468 gånger

Rosine Nilsson (Rosine)

Jag letar efter en ana till min man som ska vara född 1800 i Norrköping. Han ska heta Hans Petter.
Detta är den enda jag hittar. Heter fadern Bamberg? Det borde han göra om det är rätt. Jag ser att det är Skeppsbyggarens Pet. (efternamnet) Enka som är modern.
Visst ska det vara åldern på modern som står där??? Det står ju 50. Det är också för mörkt att se födelse- och dopdatum.
Genline ID är 346.90.78200
 
Tacksam för hjälp.
 
Rosine

2002-12-28, 22:17
Svar #1

Utloggad Lennart Almkvist

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 2727
  • Senast inloggad: 2021-11-12, 21:02
    • Visa profil
Rosine !
 
Jag ser inte mycket bättre än du, det ser ut att stå Bamberg. Jämför stora B i SkeppsByggmäst. Födelsedatum är otydligt, dopdatum nog 15 sept. Och 50 ska vara moderns ålder, lite högt kanske, men åldrarna är ofta lite fel också.
 
mvh Lennart

2002-12-29, 07:08
Svar #2

Rosine Nilsson (Rosine)

Tack Lennart,
jag tyckte det var likt just det B:et men trodde det var önsketänkande.
Jag tror mig ha hittat när fadern dog i januari 1800 och han var bara 27 år och då måste ju 50 år vara fel på modern.

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna