ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Göransson gift Norin, Elin från Strandåker (Hällesjö socken?)  (läst 693 gånger)

2007-10-14, 23:56
läst 693 gånger

Utloggad Anna Norin

  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 46
  • Senast inloggad: 2023-06-05, 15:07
    • Visa profil
Hej!
Jag har tyvärr bara knapphändiga uppgifter om den person jag söker, jag tror att Elin hette Göransson som ogift, men hon hette Norin som gift i alla fall. Elin bör vara född runt 1880-1890. Hon kom från Strandåker som ska ligga i Kälarnetrakterna i Jämtland. Hon gifte sig med Herman Norin som var född 1887-10-17 i Björnlunda, Södermanland. Troligen träffades de när Elin var piga i Södermanland. Paret bosatte sig senare i Östersund. De fick barnen Ture, Tora och Tyra. Jag vet att Elin hade syskonbarn i Ösjön i Kälarne som hette Olsson i efternamn. Elin dog i Östersund, antagligen på 40-talet.  
 
Finns det någon därute som känner till något om Elin? När hon var född, vilka hennes föräldrar var?  
 
Mvh/ Anna Norin

2015-06-24, 13:49
Svar #1

Utloggad Karin Andersson

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 1124
  • Senast inloggad: 2022-01-08, 22:49
    • Visa profil
Sveriges dödbok visar följande om Elin Norin
 
18840320
 
Norin f. Göransson, Elin Amanda
 
Viggen 6
 
Död 22/3 1949.
 
Kyrkobokförd i Östersund (Jämtlands län, Jämtland).
 
Född 20/3 1884 i Hällesjö (Jämtlands län, Jämtland).
 
Änka (27/2 1926).
--------------
Motsvarande folkbokföringsförsamling(ar) 1/1 2014:
Östersund, Östersunds kn (Jämtlands län, Jämtland)
 
Födelseförsamling i källan:
Hällesjö (Jämtlands län)
 
Källor:
DB

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna