ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: S:t Laurentii C2 1710 1801 Bild 40 sid 69  (läst 445 gånger)

2011-03-27, 12:23
läst 445 gånger

Niklas Kant

Hej! Vad menas med factor Cants göths barn?  
 

2011-03-27, 12:43
Svar #1

Utloggad Kristina Gunnarsdotter

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 6204
  • Senast inloggad: 2024-04-21, 18:20
    • Visa profil
Jag tycker det står facktor Cantz Göstas barn. Om det är ordet faktor du undrar över kan du kolla i SAOB, http://g3.spraakdata.gu.se/saob/

2011-03-27, 16:26
Svar #2

Niklas Kant

Tack Kristina! Kan Gösta betyda något annat än själva namnet? Jag förstår inte meningens logik. faktor Cant är ju en person. Han hade ingen son som hette Gösta. Rent genetiskt kan det inte heller vara faktor Cants barn, om nu han inte varit otrogen, är det möjligen det som det syftas på?

2011-03-27, 18:25
Svar #3

Utloggad Kristina Gunnarsdotter

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 6204
  • Senast inloggad: 2024-04-21, 18:20
    • Visa profil
Jag har inga teorier om detta eftersom jag inte känner till omständigheterna. Gösta kan även vara en ort (uttalas då med långt ö). Det figurerar en annan faktor som vittne i föregående notis och på nästa sida, faktor Johan Botvidssons änka. Kanske en föregångare till faktor Cant?

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna