ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Karolina ??  (läst 484 gånger)

2000-07-18, 01:59
läst 484 gånger

Utloggad Tommy Rapp

  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 36
  • Senast inloggad: 2010-01-31, 00:52
    • Visa profil
Jag skulle vilja veta vad min morfars mormor hette i efternamn som barn.Hon var same och bodde nog troligen i övre lappland.  
 
Det enda jag har att gå efter är att hon som gift hette Karolina Pietilä och var gift med Sakarias Pietilä. De fick 6 barn tillsammans:
 
Ester Pietilä 1903-1941 (Morfars mamma)
Alina
Signe
Teresia
Sigvard
Josefina
 
Min morfar heter Thore Isaksson och kommer från Granhult (Gällivare)född- 1936
 
Tack på förhand!!

2002-07-25, 14:12
Svar #1

tommy

Nya uppgifter jag har fått fram är att Zacharias Pietilä, Karolinas man, blev fosterson hos en Zackrison i Kemi trakten, Finland. Några som förmodligen är hans föräldrar är:
(Inte säkert)
 
Folkräkningen 1890
 
Isak Pietilä f. 1840, Hemmansegare i Mattila  
g.
Catarina Cristina Nuoliniemi f. 1841
Barn:
Oskar f. 1869
Arvid f. 1871
Eva f. 1874
ZACHARIAS F.1878
Anna f. 1879
Mathias f. 1882
 
 
Vad jag fått höra är att någon av hans föräldrar dog och han blev fosterson hos dessa zackrisson i Kemi och tog efternamnet av dom. När han sen fick egna barn med denna Karolina så tog han åter Pietilä.  
 
Jag har sökt zacharias fru karolina som var same och även frågat andra som forskar men ingen lyckas hitta henne. Hon är min mf mm.
 
Är det någon som skulle veta något så skulle jag bli överlycklig !!

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna