ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Lycksele tlgs FII:6 Nr 40  (läst 586 gånger)

2010-12-03, 00:42
läst 586 gånger

Utloggad Roger Båtsman

  • Anbytare *
  • Antal inlägg: 15
  • Senast inloggad: 2011-08-04, 23:57
    • Visa profil
Är det någon som har tillgång till Lycksele tlgs h:tt FII:6 Nr 40 som vill skicka en kopia på Nils Erssons boupteckning 1857.
 
Skulle vara jätte tacksam för denna info..
 
Mvh Roger

2010-12-03, 11:40
Svar #1

Erik Holmlund

Hej Roger. Jag har inte tillgång till detta arkivmaterial men jag kan berätta hur jag gick tillväga för att få tag på en kopia på en bouppteckning från 1863 från Lycksele tingslag. Jag gick in på webbsidan till landsarkivet i Härnösand och fyllde i följande formulär(se länk nedan). Information som du uppger i ditt inlägg bör du också uppge i formuläret. Det dröjde ett par veckor och sedan damp det ner en utskriven kopia i brevlådan.  
http://www.riksarkivet.se/default.aspx?id=17462  
 
Jag fick dock ingen bekräftelse över att de hade tagit emot min utdragsbegäran, vilket jag tycker att man kunde ha fått via email. Men annars tycker jag det var väldigt bra service och jag blev faktiskt lite förvånad över hur snabbt och enkelt det var att få tag på en kopia. Antar att det underlättar oerhört för dom om man kan uppge en arkivreferens vid sin beställning.
 
Det är möjligt att detta material är mikrofilmat(?) men det är trevligare att ha en papperskopia  
 
Mvh
Erik

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna