ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Minkkinen  (läst 740 gånger)

2010-01-31, 13:04
läst 740 gånger

Utloggad Bjarne Persson

  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 53
  • Senast inloggad: 2018-10-17, 22:08
    • Visa profil
Hej!
Min ff ff ff f hette Per Larsson Minkkinen. Han var född 1723 och gift med Maria Christoffersdotter Honkainen f 1723. De bodde i Bograngen, S Finnskoga.
Enligt Gottlund var en Markus Minkkinen en av de äldsta finnarna i trakten och bland de första bosättarna i Bograngen. Han borde vara född i början av 1600-talet och möjligen 3-4 generationer före Per Larsson Minkkinen.
Har någon uppgifter om de saknade generationerna och om det verkligen finns ett släktsamband mellan dessa?
Mvh
Bjarne Persson

2010-05-24, 22:20
Svar #1

Utloggad Bjarne Persson

  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 53
  • Senast inloggad: 2018-10-17, 22:08
    • Visa profil
Rättelse av mitt förra inlägg 31 januari.
Min ff ff ff f hette Lars Persson och var förmodligen ingen Minkkinen. Däremot var han gift i första äktenskapet med Lisbet Knutsdotter Minkkinen, f ca 1721, dotter till Knut Markusson Minkkinen, vilken var son till Markus Knutsson Minkkinen, båda boende i Bograngen, S Finnskoga. Lars Perssons son Per Larsson kallades Minkkinen av Gottlund, troligen fick han namnet från modern Lisbet.  
Jag söker Lars Perssons anfäder. Han sägs vara född i Hof, Norge, ca 1723.
Samtidigt är det bra om någon vet mer om Minkkinen.
Bjarne Persson

2014-06-21, 16:25
Svar #2

Susanne Thorsberg

Hej Bjarne!
 
Du och jag har match på FamilyFinder, via min bror.  Genetic Distance 0 står det så ngonstans möts min bror och fars vägar med dig på något sätt. Jag såg att du  har skogsfinnar och det har jag också ex. Vaisinen, Rämäinen, Hartikainen, Halinen, Kuikka, Moijainen och säkert mer. Kan detta vara någon match ?
 
Susanne

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna