ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Länktips - Hur hittar man bland alla tips?  (läst 796 gånger)

2008-11-18, 08:59
läst 796 gånger

Utloggad Ann-Mari Bäckman

  • Fd. laboratorieassistent
  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 11887
  • Senast inloggad: 2023-07-22, 16:40
    • Visa profil
Hej!
 
Jag har tagit upp detta i Förbundsforum, med att det borde vara någon slags indelning på länktipsen, men inte fått något gehör för det. Därför lyfter jag fram frågan här.
 
Försvinner inte alla fina tips, så fort dygnet då de varit framme i forumet är slut, bland alla andra tips? Blir det inte som alla kort under rubriken Gamla bilder att de drunknade bland alla inlagda kort? Knappt någon orkade leta sig tillbaks för att se på gamla inlagda foton. Där fanns det åtminstone rubriker att ögna sig igenom, men här går ju inte det.
 
Jag tycker det är jättesynd att man inte mer kan ta tillvara i efterhand på alla bra länktips, som kommer in. Är det någon som sitter och läser igenom alla länktips, som kommit in?
 
De borde åtminstone sorteras in i några huvudrubriker.
 
Ann-Mari
Ann-Mari Bäckman

2008-11-18, 09:27
Svar #1

Utloggad Claes-Göran Magnusson

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 3788
  • Senast inloggad: 2022-08-04, 20:16
    • Visa profil
    • animskog.se
Kanske bättre om alla lägger in tipsen under - Litteratur-Sök - och att de senaste tipsen presenteras bättre. Där saknas iofs möjligheten att diskutera/fråga om tipset.
Just because I don't care doesn't mean I don't understand. - Homer Simpson

2008-11-18, 09:31
Svar #2

Utloggad Claes-Göran Magnusson

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 3788
  • Senast inloggad: 2022-08-04, 20:16
    • Visa profil
    • animskog.se
... men vem klickar på Litteratur-Sök när man vill se länkar. Finns ett bättre namn? Ett alternativ är att göra en länk Länkar som leder till nämnda sökregister.
Just because I don't care doesn't mean I don't understand. - Homer Simpson

2008-11-18, 10:31
Svar #3

Utloggad Ann-Mari Bäckman

  • Fd. laboratorieassistent
  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 11887
  • Senast inloggad: 2023-07-22, 16:40
    • Visa profil
Ja, något måste göras! Jag har sett bra länktips, som jag tyvärr inte noterat, men det blir inte lätt att leta igen dem igen. Ja, det går, men det tar tid. Det ska ju inte vara så, att bara de som tittar i AF under samma dygn eller kollar på Nytt senaste veckan, ska kunna få ta del av tipsen.
Ann-Mari Bäckman

2008-11-18, 15:58
Svar #4

Utloggad Anita Berglund Eriksson

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 1700
  • Senast inloggad: 2022-12-01, 10:29
    • Visa profil
    • anitaberglund.se
Ann-Mari! Jag håller helt med dig. Jag ångrar ibland att jag inte sparat läsvärda länktips som jag sett i Anbytarforum. De är svåra att hitta igen..
 
Hälsningar Anita

2008-11-22, 21:11
Svar #5

Utloggad Anders Ellerstrand

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 1509
  • Senast inloggad: 2020-10-26, 11:18
    • Visa profil
    • ellerstrand.se
Det har framförts förslag om att Rötter skulle utvecklas till en släktforskarportal, där man kunde utgå i sitt letande. Det skulle ju betyda att man här skulle få hjälp att hitta rätt i internetvärlden när det gäller släktforskning.
 
Hade ett sådant förslag vunnit gehör hade länktipsen efterhand sorterats in på ett överskådligt sätt.

2009-12-27, 08:49
Svar #6

Sten Magnusson

Länktipsen borde väl kunna läggas kategorivis liksom övriga ämnen på Anbytarforum.
 
Alltså läggs länktips som hänger samman med smeder under den rubriken. Källor under källor o.s.v.
 
Detta borde ju kunna förenkla sökandet efter intressanta länkar.
 
Se också den diskussion på Förbundsforum som Ann-Mari hänvisar till och där jag ställde ett liknande förslag för två veckor sedan.
Anbytarforum » Förbundsforum » Anbytarforum » Ett bättre Anbytarforum » Förslag till förändringar
 
Mvh/Sten Magnusson

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna