ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Kurs i Släktforskning och Handskriftsläsning i Härnösand  (läst 933 gånger)

2007-07-26, 11:07
läst 933 gånger

Utloggad Camilla Åslund

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 242
  • Senast inloggad: 2012-11-10, 15:22
    • Visa profil
Hej
Jag är lite nyfiken om några här på anbytarforum har sökt någon av kurserna Släktforskning och Handskriftsläsning på Mittuniversitetet i Härnösand. Jag själv har sökt och kommit in på båda. Skulle vara roligt att höra om flera har sökt och kommit in.
 
Mvh Camilla Åslund

2007-07-26, 11:44
Svar #1

Utloggad Chris Bingefors

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 11832
  • Senast inloggad: 2024-02-28, 15:20
    • Visa profil
Hej Camilla
 
Jag kommer att gå kursen i Handskriftsläsning så då blir vi kurskamrater

2007-07-26, 13:03
Svar #2

Utloggad Ingegerd Johansson

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 1336
  • Senast inloggad: 2016-08-21, 22:21
    • Visa profil
Hej Camilla och Chris!
 
Jag letade just fram Mittuniversitetets hemsida och informationen om de båda kurserna. De verkar intressanta, så jag hoppas att de som hålls nu i höst väcker stort intresse. Ansökningstiden för höstens kurser har ju gått ut för länge sen, annars hade jag kanske sökt till en av dem. Hoppas att de ges våren 2008 också.
 
Chris, som jobbar i universitetsvärlden: en studentexamen (gamla varianten) från 1968 ger väl grundläggande behörighet, eller är den så gammal, att man måste genomgå någon speciell prövning??
 
Mvh
Ingegerd

2007-07-26, 13:13
Svar #3

Utloggad Chris Bingefors

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 11832
  • Senast inloggad: 2024-02-28, 15:20
    • Visa profil
Nädå, min examen är inte mycket yngre. De räknar om betygen till nya poäng, det är dessutom platsgaranti på kursen så alla som är behöriga (dvs har studentexamen i princip) ska komma in. Kanske kan du söka i efterhand till höstens kurs, kontakta institutionen som ger kursen.

2007-07-26, 22:31
Svar #4

Utloggad Camilla Åslund

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 242
  • Senast inloggad: 2012-11-10, 15:22
    • Visa profil
Hej Chris
 
Vad roligt med en kurskamrat. Jag ser fram emot kursen och tycker att det ska bli spännande. Framförallt hoppas jag att man blir lite bättre på att läsa och tyda de gammla stilarna i kyrkoböckerna.
 
Ingegerd
 
Jag säger som Chris kontakta institutionen som ger kursen och se om du kanske kan göra en anmälan i efterhand.
 
Camilla

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna