ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Bortom all ära och redlighet : tattarnas spel med rättvisan  (läst 1854 gånger)

2004-03-21, 13:35
läst 1854 gånger

Mikael.Andersson

Är det någon som har läst:
Bortom All Ära Och Redlighet : Tattarnas Spel Med Rättvisan ?
 
jag fick tipps om att i den boken så skulle man kunna få fram viss info, som hade varit intressant för min släktforskning. Sen har jag sökt på nätet, men dem verkar inte berätta vad boken handlar om, eller hur den är upplagd. Så jag skulle vara tacksam om någon som läst den kan berätta lite om vad den handlar om. Vilka släkten den följer o.s.v.

2004-03-21, 14:44
Svar #1

Utloggad Olle Elm

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 11058
  • Senast inloggad: 2024-04-23, 11:36
    • Visa profil
    • www.orserum.info
Mikael Andersson,
Gjorde ett sök i Libris:
 
författare:  Svensson, Birgitta, 1948-  
titel:  Bortom all ära och redlighet : tattarnas spel med rättvisan / Birgitta Svensson  
ort/förlag:  Stockholm : Nordiska museet  
 utgivningsår:  1993  
 omfång:  275 s. : ill. ; 23 cm  
 
Du bör kunna låna den här boken på närmaste bibliotek, om inte annat så genom fjärrlån.
Har själv inte läst den ...
Vänligen,
Olle Elm
Vänligen,
Olle Elm

2005-11-21, 19:56
Svar #2

Utloggad Arne Robertsen

  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 49
  • Senast inloggad: 2013-10-13, 19:57
    • Visa profil
Er det lenge til tattarsidene kan åpnes igjen ?
Er det en stor jobb med å renske opp uttilatene opplysninger ? Savner sidene og innleggene og håper på en snarlig åpning.
med hilsen Arne Robertsen

2005-11-21, 22:57
Svar #3

Utloggad Margareta Danielsson

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 1568
  • Senast inloggad: 2024-04-25, 21:54
    • Visa profil
Mikael
På Nordiska museets hemsida http://www.nordiskamuseet.se kan du läsa lite, lite om boken. Den finns under länken Samhällsskick i Butiken.
Mvh Margareta

2005-11-22, 17:27
Svar #4

Utloggad Gustaf Rooth

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 106
  • Senast inloggad: 2018-09-01, 11:17
    • Visa profil
Boken Bortom all ära och redlighet finns att köpa bland begagnade böcker på www.bokborsen.se
Hälsningar
Gustaf i Kalmar

2005-11-22, 18:02
Svar #5

Ingrid Wikberg (Inkan)

Lästips: Resandefolket av Bo Hazell. Med underrubriken Från Tattare till Traveller
Den kom 2002 på Ordfront Förlag. Och absolut ett måste för den som vill forska i resandefolkets historia.
 
mvh,
Inkan

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna