ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Drottning Kristinas jaktslott och Axel Nyborg  (läst 574 gånger)

2009-01-29, 23:21
läst 574 gånger

Utloggad Raoul Murman

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 230
  • Senast inloggad: 2020-11-06, 16:24
    • Visa profil
Jag har en undran om denne Axel Nyborg som finns att läsa om Drottning Kristinas jaktslott  
 Sjökapten Axel Nyborg blev nästa ägare av slottet, och bekostade en modernisering samt ombyggnad, med ambitionen att bevara det ursprungliga. Samtidigt så revs det så kallade Liljegrenska huset, som låg direkt intill och hade fungerat som slottets brandmur. Men, den gamle sjökaptenen omkom i en bilolycka i New York och några år därefter köptes slottet av dess siste där boende ägare, assesor Ulf Grapengiesser, och en ny renovering företogs.
Vem var denne Axel Nyborg??

2012-04-28, 22:37
Svar #1

Utloggad Daniel Hellquist

  • Anbytare *
  • Antal inlägg: 1
  • Senast inloggad: 2012-04-28, 22:37
    • Visa profil
Denne Axel Nyborg är en avlägsen släkting till mig, Har några gamla tidningsnotiser från 40-talet om denna man som var mycket orginell.
Hade varit runt och rest i exotiska länder, han höll även på med fastighetsaffärer. ägde bla hotell Continental i Malmö
Vad jag kommer ihåg hade han inga barn. Men jag får leta upp dessa notiser med bilder i lådan och återkomma,

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna