ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Vilken dombok i Stockholm (Sankt Nikolai)?  (läst 650 gånger)

2013-01-20, 08:43
läst 650 gånger

Utloggad Mattias Jacobsson

  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 31
  • Senast inloggad: 2015-11-26, 11:24
    • Visa profil
Har en släkting i mitt träd som föddes som oäkting i Stockholm (Storkyrkoförsamlingen Sankt Nikolai) 1897. Om jag förstått saken rätt kan man, med en del tur, finna faderns namn i domboken (ifall modern tex krävt underhåll). Men jag kan inte hitta vilken dombok detta skulle vara, eller vart jag ens hittar den. Har försökt med Rötters Socken-Sök men kammat noll. Vore hemskt tacksam för lite hjälp då jag inte vet hur jag går vidare.
 
Använder mig av ArkivDigital för tillfället så om böckerna finns där vore det ju perfekt.

2013-01-20, 08:59
Svar #1

Utloggad Elisabeth Thorsell

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 9209
  • Senast inloggad: 2023-05-27, 17:48
    • Visa profil
    • www.etgenealogy.se
Det bör vara Stockholms Rådhusrätt, men så pass sent som 1897 finns nog böckerna inte online, utan bara på Stockholms Stadsarkiv.

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna