ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Fixade min morfars ande samtalet?  (läst 835 gånger)

2009-06-01, 00:09
läst 835 gånger

Utloggad Susanne Seger

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 192
  • Senast inloggad: 2012-10-09, 00:11
    • Visa profil
Jag har inte forskat på några år och för några veckor sedan så har jag tagit tag i det igen. Börjat blandannat att forska online. Upptäckte en kväll att man nu kan få redan på vart personer är begravda och sökte då på min morfar som jag bara har träffat en gång när jag var riktigt liten. Jag hittade då hans grav och en Lördag så besökte jag den, där låg även min gammelmorfar. Jag tyckte det kändes väldigt mäktigt på något sätt att få göra detta besöket och kände mig väldigt glad hela dagen. Några dagar gick och onsdagen efter så ringde telefonen och det hela visade sig vara min morfars brors son ... Han hade fått veta att jag forskade och blev väldigt nyfiken och berättade saker om min morfar och om vart han ligger begravd ....
 
Är det inte lite mysko? Har inte forskat på jätte länge, börjar igen, besöker min morfars grav, och hans brorson ringer .... Var det min morfar på andra sidan som fixade detta samtal? Det är vad jag tror ialla fall, eftersom jag tror på andar och spöken.
 
Är jag knäpp?
 
Vi ska i alla fall träffas och så ska han dela med sig utav en del foton och lite historier, JÄTTE KUL!
 
Ha dé Susanne Seger

2009-06-01, 06:30
Svar #1

Utloggad Ann-Mari Bäckman

  • Fd. laboratorieassistent
  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 11887
  • Senast inloggad: 2023-07-22, 16:40
    • Visa profil
Susanne!
 
Det spelar ingen roll, om man tror på andar eller inte. Ta du det hela som en ingivelse från din morfar att fortsätta att forska.  
 
Ann-Mari
Ann-Mari Bäckman

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna