ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Bilder ur tidningsarkiv (Stockholm 1930-1960-tal)  (läst 703 gånger)

2011-08-05, 12:50
läst 703 gånger

Utloggad Elin Stenquist

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 153
  • Senast inloggad: 2017-06-06, 22:25
    • Visa profil
Jag letar efter en bild på min försvunne gammelmorfar Hugo Snarberg och tänkte att det kanske kan finnas en bild i något tidningsarkiv. Jag vet att han bodde i Stockholm från 1932 till sin död 1966. Vilken tidning ska man leta i och var finns arkiven? Stadsbiblioteket?

2011-11-10, 00:43
Svar #1

Utloggad Hilda Bergström

  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 21
  • Senast inloggad: 2020-04-17, 12:46
    • Visa profil
Jag har för mig att det finns en tidningsavdelning i annexet till Stadsbiblioteket, så där kan du ju leta! Personalen på Stadsbiblioteket är mycket kunnig, så du kan säkert få hjälp om vad du ska leta efter där...
Annars så är ju Riksarkivet guldgruvan framför alla andra (eller ja, det är mycket bra i varje fall!) Jag har iofs aldrig letat efter fotografier där, men jag tänker mig att det inte är omöjligt att finna! Om inte annat så kan du hitta mycket annat intressant där.  
Om han bodde en längre tid i Stockholm så kanske det finns någon information (och kanske även bilder) på honom på Stockholmskällan, http://www.stockholmskallan.se/ .
Jag är verkligen inte expert, men jag hoppas att du har fått lite idéer i varje fall!

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna