ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Avslag för reklamation av levererade anor  (läst 481 gånger)

2004-08-02, 13:54
läst 481 gånger

Utloggad Roland Palmquist

  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 44
  • Senast inloggad: 2014-03-06, 16:34
    • Visa profil
    • www.paroll.dinstudio.se
En svensk leverantör av utforskade anor utlovade god fångst om jag köpte ett helt paket från en speciell socken (prislappen var 1 000:- kr). Jag nappade men fick bara hälften av det som jag tolkade som utlovat (ena släkthalvan). Jag reklamerade leveransen men fick efter lång tid och först efter påstötning besked, att ett etiskt råd hade underkänt mitt klagomål. (Jag hade begärt att få  hälften av pengarna tillbaka.) Är sådana här saker vanliga i den här branschen? Som nybörjare har man ju ingen erfarenhet att falla tillbaka på och kan man överklaga beslutet?

2004-08-02, 14:51
Svar #1

Utloggad Elisabeth Thorsell

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 9209
  • Senast inloggad: 2023-05-27, 17:48
    • Visa profil
    • www.etgenealogy.se
Det låter som ett fall för konsumentrådgivningen i din kommun (hoppas bara att den finns), för det låter väldigt oseriöst handlat av den firma/institution du blivit kund hos.

2004-08-06, 14:18
Svar #2

Utloggad Stefan Simander

  • Stefan Simander
  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 7191
  • Senast inloggad: 2024-03-25, 22:16
  • Stefan Simander www.freewebs.com/simander
    • Visa profil
    • www.freewebs.com/simander, Simanderska palatset
Vilken leverantör rör det sig om?
Stefan Simander
Gamla Uppsala + Järlåsa, Sweden
www.freewebs.com/simander
076 - 228 94 22

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna