ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Äldre inlägg (arkiv) till 2.7.2002  (läst 1185 gånger)

2002-07-01, 17:41
läst 1185 gånger

Helmfrid Carlsson

Jag vill till stöd för den gamla ledning framföra att kvaliteten på förbundets verksamhetsvisioner drastiskt försvagats av den självgode potentaten T Rosvall och hans gelikar. Jag har aldrig någonstans läst så sopiga veckobrev som Ordföranden skriver. Jag anser att ett snabbt nyval borde vara på tapeten. föryngring i all ära? men fördumning? Jösses.

2002-07-01, 18:26
Svar #1

Utloggad Jörgen Tollesson

  • Arkivguiden (www.arkivguiden.net)
  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 6923
  • Senast inloggad: 2024-04-23, 18:58
  • Bild: Båhusläns flagga
    • Visa profil
    • Arkivguiden med Arkivguidens Forum, Båhus Arkivguide och Göteborgs Arkivguide
Helmfrid Carlsson har dykt upp lite då och då såväl här i Anbytarforum som i NOG:s Forum. Nästan alltid framför han synpunkter i olika släktforskningspolitiska frågor.
 
Är det en slump att dessa åsikter stämmer överens med Elisabeth Thorsells?
 
Är det en slump att Elisabeth Thorsell får ordentligt mothugg i den självgode potentaten T Rosvalls senaste sopiga veckobrev?
 
Ett litet länktips: http://home.swipnet.se/~w-54766/
 
Klicka på länken Vill man ha en fullständig bild av min familj, så kan man titta här!
 
Se vad hemsidesägarens farfar heter i förnamn. Se vad hans morfar heter i efternamn (eller snarare med vilket efternamn han föddes, d.v.s. morfars fars efternamn).
 
En slump?
Kontakt: http://www.arkivguiden.net/jts.shtml. | Ser gamla inlägg (före april 2016) underliga ut? Argumenterar jag mot mig själv? Saknas något i inläggen? Finns där något som inte borde vara där? Läs då om orsaken här: http://forum.arkivguiden.net/agf/disk/42626/62869.shtml#post16472.

2002-07-01, 18:49
Svar #2

Utloggad Elisabeth Thorsell

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 9209
  • Senast inloggad: 2023-05-27, 17:48
    • Visa profil
    • www.etgenealogy.se
Jag kan försäkra att jag inte är identisk med Helmfrid Carlsson.

2002-07-01, 19:39
Svar #3

Utloggad Jörgen Tollesson

  • Arkivguiden (www.arkivguiden.net)
  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 6923
  • Senast inloggad: 2024-04-23, 18:58
  • Bild: Båhusläns flagga
    • Visa profil
    • Arkivguiden med Arkivguidens Forum, Båhus Arkivguide och Göteborgs Arkivguide
Det var väldans så fort den hemsidan plockades bort från nätet... J
 
Det var Elisabeth Thorsells sons hemsida. Att det nämnda förnamnet var Helmfrid och efternamnet Carlsson har naturligtvis alla redan räknat ut.
 
Jämför gärna Helmfrids åsikter i ovanstående inlägg med vad Elisabeth Thorsell skriver i Vi Släktforskare, citerat i Ted Rosvalls  veckobrev den 24 juni. (Det är alltså det veckobrevet jag avser i mitt tidigare inlägg. Det är dock det näst senaste, inte det senaste.)
Kontakt: http://www.arkivguiden.net/jts.shtml. | Ser gamla inlägg (före april 2016) underliga ut? Argumenterar jag mot mig själv? Saknas något i inläggen? Finns där något som inte borde vara där? Läs då om orsaken här: http://forum.arkivguiden.net/agf/disk/42626/62869.shtml#post16472.

2002-07-01, 21:03
Svar #4

Utloggad Elisabeth Thorsell

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 9209
  • Senast inloggad: 2023-05-27, 17:48
    • Visa profil
    • www.etgenealogy.se
Jörgen, min son, som hade den hemsidan du olovandes länkade till, uppskattade inte ditt tilltag, och tog därför bort sidan.  
 
Han är inte heller identisk med Helmfrid Carlsson, som du, trogen dina konspirationsteorier, tycks tro.
 
För att den, som till äventyrs läser detta, ska få veta vad det stod i den artikel, som så till den vilda grad upprörde Ted Rosvall, så kan hela artikeln läsas här.
 
Jag tror inte på något sätt att jag är ensam om dessa åsikter.

2002-07-01, 22:00
Svar #5

Utloggad Jörgen Tollesson

  • Arkivguiden (www.arkivguiden.net)
  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 6923
  • Senast inloggad: 2024-04-23, 18:58
  • Bild: Båhusläns flagga
    • Visa profil
    • Arkivguiden med Arkivguidens Forum, Båhus Arkivguide och Göteborgs Arkivguide
Elisabeth, det står dig naturligtvis fritt att i sedvanlig stil kalla mina rader för konspirationsteorier. Men som alla kan se, har jag inte påstått att vare sig den ene eller den andre är Helmfrid Carlsson.
 
Jag har enbart presenterat vissa fakta och frågat om sambandet mellan dessa fakta är en slump. Enligt dig är det alltså det. Var och en som läser detta kan sedan själv konspirera vidare.
 
Jag länkade olovandes säger du. Sedan när krävs det tillstånd för att länka till en offentlig hemsida? Är den inte publicerad för att läsas? Ingenstans stod det heller att man inte fick göra sig skyldig till detta tilltag; hade det gjort det hade hemsidan onekligen varit unik.
 
Till sist bör kanske, för undvikande av missförstånd, påpekas för läsarna att din son inte heter Jörgen... J
Kontakt: http://www.arkivguiden.net/jts.shtml. | Ser gamla inlägg (före april 2016) underliga ut? Argumenterar jag mot mig själv? Saknas något i inläggen? Finns där något som inte borde vara där? Läs då om orsaken här: http://forum.arkivguiden.net/agf/disk/42626/62869.shtml#post16472.

2002-07-01, 22:00
Svar #6

Lotta Nordin (Lotta)

Elisabeth, menar du att din son blev så upprörd över en länk till sin hemsida med släktbeskrivning att han omedelbart tog bort den, när den dessförinnan inte blivit ändrad eller uppdaterad sedan 1997-12-03? Tillåt mig tvivla på det.
Dessutom finns ju samma släktbeskrivning på din egen sida. Försvinner den också nu?  
Jag kan inte heller se att Jörgen påstår att det är din son som är Helmfrid Carlsson.
 
De åsikter du uttrycker i din märkliga skrivelse Vart går förbundet, ja, vad säger man? Kanske bäst att inte säga något alls.

2002-07-01, 22:46
Svar #7

Mikael karlsson

Helmfrid Carlsson
Kan inte förstå vad det är för fel på hans veckobrev?
 
Tycker själv de läsvärda.
 
Men jag har då alldrig förut läst ett sånt fördummande inlägg som du gör.
 
Sen nyval ja jag är då inte insatt alls i hur det funkar i ledningen.
 
Men det föekommer väll val och på så sätt stadgarna säger.  
Så vad är problemet?
Och vad skulle du göra bättre?
 
Micke

2002-07-01, 23:23
Svar #8

Helmfrid Carlsson

Bäste läsarkrets,
Jag noterade att mitt inlägg resulterade i diverse påhopp och det var inte meningen att jag skulle orsaka den typen av rabalder. Mitt namn är helmfrid Carlsson, jag är bosatt i Danmark, och brukar av rent intresse titta in på rotter. Jag har aldrig noterat att jag skulle ha samma namn som olika släktskapsgrenar hos specifika personer, visst är det ett sammanträffande. Att mina åsikter stämmer överens med E Thorsell må vara osagt av mig, men nog är det tillåtet att hålla med folk utan att dessa ska bliva påhoppade på detta barnsliga vis.

2002-07-01, 23:36
Svar #9

Anders Ahlbom

Jag är inte Helmfrid Carlsson!! Men jag tycker att det är väldigt klumpigt av herr Tollesson att hoppa på en av våra mest betydande personer inom släktforskning i Sverige på detta vis. Om era åsikter nu inte överstämmer så tycker jag att herr Tollesson skulle ta det privat med fru Thorsell. Att som du skriva här i Anbytarforum tycker jag är högst beklagligt för dig som släktforskare, och för oss flera tusen övriga släktforskare i Sverige. Ska det behöva vara så här i och kring det förbund vi alla stöder och ser upp till????

2002-07-02, 00:04
Svar #10

Utloggad Jörgen Tollesson

  • Arkivguiden (www.arkivguiden.net)
  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 6923
  • Senast inloggad: 2024-04-23, 18:58
  • Bild: Båhusläns flagga
    • Visa profil
    • Arkivguiden med Arkivguidens Forum, Båhus Arkivguide och Göteborgs Arkivguide
Bäste Herr Ahlbom!
 
Vad en av våra mest betydande personer inom släktforskning i Sverige själv anser om det förbund vi alla stöder och ser upp till framgår av det alster hon länkar till i sitt inlägg!
 
Hurvida dessa fru Thorsells åsikter överstämmer eller icke överstämmer med mina har jag över huvud taget inte kommenterat.
 
F.ö. kan noteras, efter en koll med Anbytarforums sökfunktion, att den mycket engagerade Anders Ahlbom härmed gör debut i Anbytarforum...
Kontakt: http://www.arkivguiden.net/jts.shtml. | Ser gamla inlägg (före april 2016) underliga ut? Argumenterar jag mot mig själv? Saknas något i inläggen? Finns där något som inte borde vara där? Läs då om orsaken här: http://forum.arkivguiden.net/agf/disk/42626/62869.shtml#post16472.

2002-07-02, 01:40
Svar #11

Carl Szabad (Carl)

Ytterligare en tjafsdebatt! Som administratör för forumet har jag granskat inläggen och konstaterar att Elisabeth måste använda tre olika operatörer samtidigt om hon ska vara upphovskvinna till alla inlägg som läggs på henne. Så vitt jag kan se har hon bara en, Telia. Hr Carlsson använder Algonet och hr Ahlbom Swipnet.

2002-07-02, 02:18
Svar #12

Alfred Davidsson

Fast visst kan man ha tillgång till ett antal olika uppkopplingar via olika operatörer i samma dator och snabbt koppla ned och koppla upp sig på en annan med bara några minuters mellanrum...

2002-07-02, 06:49
Svar #13

Rune Edström (Rune)

Hej Alfred
En krystad förklaring för att komma undan Carls koll av operatörer, beträffande påhoppen av Elisabeth.
mvh
rune

2002-07-02, 06:52
Svar #14

Rune Edström (Rune)

Och Jörgen, visst var det en av dina sämre dagar i natt.
mvh
rune

2002-07-02, 10:55
Svar #15

Utloggad Bertil Magnusson

  • Anbytare ****
  • Antal inlägg: 575
  • Senast inloggad: 2019-03-21, 03:16
    • Visa profil
    • www.glimten.net
Före Jörgen Tollessons ständiga påhopp i Anbytarforum kan man konstatera att det var bättre förr.
I sin ambition att visa hur duktig herr Jörgen Tollesson är slår han ner på allt och alla.
Senast angriper han Elisabet Thorsell för att ha använt ”alias”, när hon gjort sina inlägg. Samma teknik har jag goda skäl att misstänka Jörgen Tollesson för. De märkliga inlägg som gjordes av ”Pelle Svensson” i en hetskampanj mot mig verkar till sin typ vara misstänkt lika de nu aktuella.
 
”Felet” jag råkade göra – som misshagade herr Tollesson – var att svara på fyra sedan länge obesvarade frågor under Bohuslän – Lane-Ryr, med hjälp av de register jag utger i min ”Nättidningen GLIMTEN”.
Avsikten var enbart att hjälpa de släktforskare som inte fått svar – inte att visa hur duktig jag är beträffande Bohuslän – (Tollessons specialområde?)
 
Jag anklagades för att ha använt ”lånta fjädrar” när jag använde ett register vars tillkomst jag hade stor andel i. Att registret skapats av Martin Pehrson (tillsammans med mig) framgår klart i GLIMTEN. Det som herr Jörgen Tollesson  retade sig på var att jag i texten skrev ” ”mina register” om dem jag tillhandahåller i GLIMTEN.  
 
”Pelle Svenson” uppträdde även senare som hejduk till herr Tollesson – inte bara under Lane-Ryr – utan även under halländska Veinge. Det skulle vara kul om Carl Szabad kan konstatera att ”Pelle Svenssons” IP-adress är identisk med någon mera känd, av dem som gör inlägg i Anbytarforum.
 
Resultatet av påhoppet blev att jag numera inte svarar här i Anbytarforum på de frågor som jag tror mig kunna ge hjälp med. Finns det en e-postadress svarar jag direkt. Tyvärr har ju de flesta dock slutat ange sin adress för att undgå virus och spam. Även i denna sak var det bättre förr.
 
Jag följer dock dagligen inläggen och har ofta konstaterat att herr Jörgen Tollesson ÄR DUKTIG. Han kan till och med vara riktigt ROLIG.  
 
På natten, efter klockan tolv förvandlas han dock ofta till en gestalt som liknar den Spencer Tracy en gång spelade. Då vill jag inte möta honom.  
 
Om Jörgen Tollesson enbart använde sin skicklighet i SAK och slutade med sina PERSONANGREPP skulle forumet bli trevligare. Man kan mycket väl vara kritisk i SAK utan att förnedra och göra personer ledsna.
 
Kanske är det dags att förbundet utfärdar någon form av PASS till dem som gör inlägg här. Kravet bör givetvis vara att identiteten på debattdeltagaren är känd.  
”Gult kort” skall kunna utdelas följt av ”Rött kort”. De som saknar ”pass” publiceras under ”Inlägg från gäster” och erbjuds ”pass” sedan de styrkt sin identitet.
 
Under sådan former kommer jag åter att deltaga med den hjälp jag kan erbjuda.
 
Länkar: Se mina svar under Lane-Ryr samt länken nedan som går till det ovan refererade :
 
Anbytarforum: Övriga ämnen: Urladdningar: Landskap > Bohuslän > Socknar > Lane-Ryr

2002-07-02, 11:12
Svar #16

A. Johansson

Är det flera än jag som tycker att Helmfrid Carlsson från Danmark krystade inlägg är suspekt?  
Är du svensk, bosatt i Danmark? Släktforskare? Varför detta intresse för det svenska släktforskarförbundet?

2002-07-02, 11:13
Svar #17

Sven-Åke Lundberg

Av ovan torde framgå att Elisabeth Thorsell (via sin son) har tillgång till Swipnet och enligt Carl Szabad även Telia. Dessutom är hennes mailadress en swipnet-adress... Något fel?

2002-07-02, 12:07
Svar #18

Utloggad Lena A Löfström

  • Anbytare ****
  • Antal inlägg: 964
  • Senast inloggad: 2022-11-01, 10:39
    • Visa profil
Carl, är det inte så att Rötter delvis ligger på Algonet. Man får väl anta att redaktören för en del av Rötter har tillgång till det kontot.
 
Själv har jag tre konton hos tre olika leverantörer (nej förresten, det är nog snarare fyra), ibland är jag inloggad på minst två av dem samtidigt, det är inga problem alls.
 
Nu menar jag inte att det är det Elisabeth gör utan jag vill bara påpeka att det är en möjlighet för oss alla.

2002-07-02, 12:16
Svar #19

Carl Szabad (Carl)

Lena! Jag redovisade bara vilka operatörer vissa av debattörerna använt, inga övriga spekulationer.
 
Det kanske var bättre förr när det inte fanns Internet, för att återknyta till debattens rubrik.

2002-07-02, 13:48
Svar #20

Utloggad Stefan Simander

  • Stefan Simander
  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 7203
  • Senast inloggad: 2024-04-22, 16:50
  • Stefan Simander www.freewebs.com/simander
    • Visa profil
    • www.freewebs.com/simander, Simanderska palatset
Nej det var det definivt inte!
Anser den fåfängslade intern-ett!
Även om man önskar att en del som kom-internt höll sig bakom muren!
 
Hoppas det blir ännu bättre förr  
- eller senare.....
 
Tack för nykommen årsbok!
Stefan Simander
Gamla Uppsala + Järlåsa, Sweden
www.freewebs.com/simander
076 - 228 94 22

2002-07-02, 15:54
Svar #21

Utloggad Jörgen Tollesson

  • Arkivguiden (www.arkivguiden.net)
  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 6923
  • Senast inloggad: 2024-04-23, 18:58
  • Bild: Båhusläns flagga
    • Visa profil
    • Arkivguiden med Arkivguidens Forum, Båhus Arkivguide och Göteborgs Arkivguide
Du milde ett sådant liv det blev! Och en mycket märklig diskussion...
 
Varför har ingen kommenterat att Helmfrid Carlsson kallar förbundsledningen (den nuvarande alltså - inte den gamla goda på Elisabeth Thorsells tid...) för den självgode potentaten T Rosvall och hans gelikar? Inte ens Anbytarforum-debutanten Anders Ahlbom som annars upprört frågar: Ska det behöva vara så här i och kring det förbund vi alla stöder och ser upp till???? Nej, det som upprör honom är att en av våra mest betydande personer inom släktforskning i Sverige har blivit påhoppad.
 
Det som fick både honom och ett antal andra skribenter att kasta sig över tangentbordet och mig var att jag gjorde mig skyldig till det allvarliga brottet att presentera vissa fakta och sedan låta läsarna själva dra sina egna slutsatser. Jag har alltså inte påstått någonting. Däremot påstår andra att jag har påstått saker. Men den som läser innantill ser att så inte är fallet.
 
T ex. talar nattvakten Carl Szabad om alla inlägg som läggs på henne, d.v.s. Elisabeth Thorsell, trots att alltså ingenting har lagts på henne. F.ö. kan till Carls redovisning av vilka bolag olika skribenter varit uppkopplade via, och vad som sagts i andra inlägg om vilka servrar olika hemsidor finns på m.m., också läggas att Helmfrid Carlsson har använt sig av Swipnet vid besök i NOG:s Forum.
 
Vad bevisar så detta? Enbart den uppkoppling någon använt bevisar naturligtvis ingenting! Två olika inläggsskribenter kan självklart vara uppkopplade med samma bolag, likaväl som en och samma person kan ha flera olika abonnemang.
 
Helmfrid Carlsson så, bosatt i Danmark enligt egen utsago. I ett inlägg gjort kl. 0.37 sades dock: Enligt Danmarks telefonbog finns det ingen Helmfrid Carlsson i Danmark... Men maa ske dit nummer ær hemlig...? Detta inlägg är dock numera spårlöst försvunnet...
 
Vid ett av sina besök i NOG:s Forum kallade sig Helmfrid för en olärd forskare på landet. Den danska landsbygden då, förmodar jag. Och i en diskussion om riksarkivet här i Anbytarforum talade han om vad Staten (du och jag) ska betala för. Den danska staten då, förmodar jag.
 
För att vara en i Danmark bosatt olärd forskare, som bara brukar av rent intresse titta in på Rötter är Helmfrid märkligt engagerad i frågor som rör Släktforskarförbundets ledning. Förutom ovanstående potentat-inlägg så har han bl.a. här i Anbytarforum utdelat Dagens Ros till Förbundets personal (både på kansliet och på andra platser), som trots ideliga påhopp från oinsatta personer gör ett bra jobb och bidrar till ökade insatser på olika sätt till forskarnas fromma. (Detta skrevs mitt i den upprörda debatt som föregick förra årets riksstämma. Men det är naturligtvis en ren tillfällighet att den olärde forskaren från Danmark råkade av rent intresse titta in just då.)  
 
Vidare har han sagt följande: Vid surfning ute i stora världen har jag aldrig hittat något liknande forum för släktforskare, vi har alltså något unikt här, som vi ska vara rädda om, genom att vara snälla mot varandra och följa de enkla reglerna.
 
Den olärde forskaren är alltså efter surfning ute i stora världen väl insatt i vad det finns för släktforskarna på internet. Och han är alltså också väldigt noga med att alla ska följa de enkla reglerna i det forum där han bara brukar av rent intresse titta in...
 
Alla som tror att Helmfrid Carlsson finns på riktigt räcker upp en hand!
Kontakt: http://www.arkivguiden.net/jts.shtml. | Ser gamla inlägg (före april 2016) underliga ut? Argumenterar jag mot mig själv? Saknas något i inläggen? Finns där något som inte borde vara där? Läs då om orsaken här: http://forum.arkivguiden.net/agf/disk/42626/62869.shtml#post16472.

2002-07-02, 16:23
Svar #22

Rune Edström (Rune)

Hej Jörgen
Mycket bättre än i natt.  
Tror ju att Helmfrid Carlsson (som inte finns) vill göra sig viktigare än han är och starta pajkastning.
mvh
rune

2002-07-02, 16:41
Svar #23

Alto

Surströmmingen var bättre förr!!!

2002-07-02, 16:44
Svar #24

Utloggad Jörgen Tollesson

  • Arkivguiden (www.arkivguiden.net)
  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 6923
  • Senast inloggad: 2024-04-23, 18:58
  • Bild: Båhusläns flagga
    • Visa profil
    • Arkivguiden med Arkivguidens Forum, Båhus Arkivguide och Göteborgs Arkivguide
Ja, innan den ruttnade! J
 
Det (i kombination med vår vän Helmfrid) får mig att ooosökt tänka på Hamlet:
 
Something is rotten in the state of Denmark.
 
(Detta sagt för att åtminstone lite anknyta till ämnet för den här diskussionen.)
Kontakt: http://www.arkivguiden.net/jts.shtml. | Ser gamla inlägg (före april 2016) underliga ut? Argumenterar jag mot mig själv? Saknas något i inläggen? Finns där något som inte borde vara där? Läs då om orsaken här: http://forum.arkivguiden.net/agf/disk/42626/62869.shtml#post16472.

2002-07-02, 17:53
Svar #25

Alto

Ämnet/Rubriken är väl fortfarande: BÄTTRE FÖRR för den här diskussionen
Då går det väl utmärkt att ventilera lite surströmmingingskvalitet.

2002-07-02, 17:55
Svar #26

Rune Edström (Rune)

Hej Bertil
 
Fick du en anledning att hoppa på Jörgen igen?  
Du tycker att Jörgen ska hålla sig till sak och inte personangrepp.Vad ska man då tycka om dina rundslag med storslägga om inte nån håller med dig. Du tycker att han är duktig och till och med rolig. Om du är duktig vet jag inte men har inte sett att du är rolig. Så du måste nog ge ett exempel, vad du tycker är roligt.
 
 Tror inte att inlägget har avsedd verkan. Med den typ av debatt som du representerar, att vara ytterlig aggresiv i tonen och att alltid tycka att du har rätt, är det nog bättre att du håller dig till Nog.nu?s forum. Där kanske du får göra reklam för din tidning Glimten dessutom. Men du hade väl slutat där också, för alla höll inte med dig?
 
Du hade ju hur register skulle göras nånstans på Internet och Jörgen hade vissa förslag om dom. Det verkade ju som du tog det som en personlig förolämpning, för det ju BARA DU som kunde göra registerprogram.
Som prov på din högt över andra stående debattkonst kan ju den som vill kolla följande:
 
http://www.nog.nu/discus/messages/8/45.html?978815407
 
Beträffande ditt förslag om gult och rött kort, kan jag tänka mej att du fick ditt röda kort betydligt fortare än Jörgen sitt gula.
 
Men forsätt gärna att kolla Anbytarforum varje dag för Nog.nu verkar inte så väldans aktivt.
 
sommarhälsningar
rune

2002-07-02, 18:57
Svar #27

Eivor Andersson (Majken)

Till redaktionen:
I en tidigare diskussion, skrevs om ex.vis ett påhopp från en skribent, som skämtade om Husmoderns röst.
Då sades från redaktionens sida att alla dylika påhopp, omedelbart skulle raderas och tas bort.
Kan man kalla någon för självgod potentat, fördumning m.m. utan att radera det inlägget, så kan jag inte finna någon konsekvens i vad som får skrivas i forumet.
Det inlägget, av en avsändare, som dessutom inte vågar uppge sin e-postadress, skulle omedelbart ha raderats,anser jag, om man nu vill hålla sig till reglerna.
Att det sedan haglar in påhopp från alla håll, gör ju inte saken bättre.
(Jag är själv ingen ängel på området, men man kan ju undra ibland, vem som håller i rodret.)
Hälsningar Eivor Andersson

2002-07-02, 19:04
Svar #28

Alfred Davidsson

Men så har också alltid inlägg av detta slag varit rumsrena om de kommit från rätt sida i debatten, men hotats med radering eller raderats illa kvickt, om de kommit från fel sida.
 
Inget nytt under solen där, inte...

2002-07-02, 19:12
Svar #29

Barbro Söderman

Ännu en av dessa pseudodebatter som man till slut inte kan låta bli att följa. Vad kan man säga?  
Sandlådenivå? Fast det är ju ganska roligt ibland, när man läser alla indignerade påhopp med svar på svar, som mest för tankarna till en drabbning mellan rättshaverister.  
Genom sej själv känner man andra, kan man ju också säga. Den som själv kommer med inlägg under olika namn kanske lätt missstänker andra för samma sak? Till exempel. Men vad vet jag? Och det är ju roligt med känslor i svallning ibland, som underhållning. Så fortsätt bara, jag ser fram emot nya påhopp med viss spänning.

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna