ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Förändring på gång?  (läst 419 gånger)

2005-04-04, 15:04
läst 419 gånger

Utloggad Ann-Mari Bäckman

  • Fd. laboratorieassistent
  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 11887
  • Senast inloggad: 2023-07-22, 16:40
    • Visa profil
Peter, anb. värd!
 
För vissa landskap verkar det lite rörigt gällande underrubriker.
 
Om man tittar på Ångermanland t ex så börjar det med Allmänt, sedan kommer Efterlysningar och socknar, som verkar höra till Östergötland. Är det något på gång eller har det bara blivit fel?
 
Ann-Mari Bäckman
Ann-Mari Bäckman

2005-04-04, 18:57
Svar #1

Peter Karlsson / anbytarvärd (Peter)

Du måste ha råkat kika in en stund på förmiddagen när jag lade till en underrubrik Läs om Xxxxxxland i Nättidningen Rötter på en del landskap. (Denna har alltid funnits på ungefär hälften av landskapen, men nu blev det komplett.)
 
Fast att fel landskap skulle ha dykt upp på någon länk verkar osannolikt, jag hoppas och tror att allt ligger som det skall nu.

2005-04-04, 19:19
Svar #2

Lotta Nordin (Lotta)

Hej Peter!
 
Det stämmer det som Ann-Mari skriver. Om du väljer Nytt senaste dygn så syns det bra.  
Just nu verkar det vara från och med Jämtland som det kommer i en märklig ordning.

2005-04-04, 19:20
Svar #3

Utloggad Ann-Mari Bäckman

  • Fd. laboratorieassistent
  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 11887
  • Senast inloggad: 2023-07-22, 16:40
    • Visa profil
Om du tittar på Södermanland, Ångermanland och Östergötland, så kommer socknarna sist och de är kopplade inte till sitt landskap utan till landskapet, som följer.
 
T ex Västergötland, Hälsingland och Blekinge har socknarna först och efterlysningar och allmänt sist, precis, som jag har för mig att det brukar vara.
 
Peter, hoppas att du hinner kolla innan inläggen i efterlyst och allmänt försvinner.
 
Är jag helt snurrig, elller?
Ann-Mari Bäckman

2005-04-04, 19:23
Svar #4

Utloggad Ann-Mari Bäckman

  • Fd. laboratorieassistent
  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 11887
  • Senast inloggad: 2023-07-22, 16:40
    • Visa profil
Tack Lotta! Jag började faktiskt bli orolig att jag såg fel.
Ann-Mari Bäckman

2005-04-04, 20:00
Svar #5

Peter Karlsson / anbytarvärd (Peter)

Jag insåg inte att du avsåg Senaste dygn - det är riktigt att den ballar ur så här ibland. (Skedde säkert beroende på att jag var in och ändrade i strukturen på förmiddagen.)
 
Jag slår på en reindexering på en gång nu.. Det brukar skapa en bättre ordning i den listan..

2005-04-04, 20:20
Svar #6

Peter Karlsson / anbytarvärd (Peter)

Nu ser det genast bättre ut!
 
-Senaste vecka genereras inte lika ofta - så den kan ta en stund till innan den kommer igång (för igång har den ju varit riktigt snällt nu en tid faktiskt)

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna