ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Hur gör jag?  (läst 760 gånger)

2005-10-04, 17:41
läst 760 gånger

K. MacKie

Hej Alla..
Jag har en lite fråga som jag undrar om nån kan vara snäll att hjälpa mig med.
Jo, jag undrar vad man ska vända sig  när man vill gå med i en forskarförening. De flesta av mina anfädrer kommer i från Dalarna, Avesta.
Vilken ska man välja.
 
K. MacKie
( Key)

2005-10-04, 18:06
Svar #1

Sven Aivert (Svena)

K. Mackie!
 
Det är bara att ta kontakt med den förening som du tycker är lämplig.
Själv är jag medlem i Folkare Släktforskarförening och samtidigt i Genealogiska Föreningen att jag valde Folkare beror på att de flesta av mina föräder kommer från Hedemora.
De flesta föreningarna finns med i Rötter så det är bara att välja vilken du tycker är lämplig för dig.
 
Med Vänliga Hälsningar
Sven Aivert

2005-10-04, 22:38
Svar #2

Utloggad Jan Jutefors

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 4731
  • Senast inloggad: 2014-07-06, 10:38
    • Visa profil
K,
 
Du ska gå med i den släktforskarförening som finns där du bor. Det är där du träffar andra människor med likartade problem som du kan diskutera med och det är där du går på kursdagar / informationer om allmänna frågor mm.
Vill du sedan ha information om det stället där du har dina flesta anfäder, så väljer du det i andra hand.

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna