ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Pastorsexpeditionen  (läst 437 gånger)

2003-10-03, 18:47
läst 437 gånger

Utloggad Berit Eriksson

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 166
  • Senast inloggad: 2012-03-15, 18:23
    • Visa profil
Väntetid för att få uppgifter, vad är egentligen normalt. Jag mailade till Täby den 28 aug. Efter två extra förfrågningar om dom fått mitt mail eller inte, så ringde en kvinna och bad mig via min telefonsvarare att vänta på min tur. Inte ett ord om hur lång tid det kunde ta trots att jag frågat.  
 
Har ställt frågor till andra pastorsexp över landet och alltid fått svar inom högst några veckor, ofta efter bara ett par dar.
 
Tacksam för svar
Vänligen
Berit

2003-10-03, 21:58
Svar #1

Mona Johansson

Hej Berit!
Jag har haft mycket kontakt med olika pastorsexp.främst i Västergötland,och väntetiden för att få svar är väldigt olika,ibland går det på några veckor men jag har fått vänta ända upp till 11 månader för att få svar på enklare frågor,vilket man kan tycka är lång tid, men man får inte glömma att pastorsexp.huvudsakliga uppgift inte är att hjälpa oss släktforskare.
Det är nog så att vi snällt får vänta på att dom har tid att titta på våra frågor.
Så ge dej till tåls,svar kommer.
Mvh  
Mona

2003-10-04, 06:02
Svar #2

Utloggad Maud Svensson

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 21879
  • Senast inloggad: 2024-03-28, 16:03
    • Visa profil
Det finns telefon! Själv ringer jag alltid och etablerar kontakt med en människa, vars namn jag noterar, och jag frågar hur lång tid han/hon behöver för att ta fram uppgifterna. Oftast blir jag lovad - och får - svar inom ett par dagar, per telefon.  
Flera månaders väntetid är oacceptabelt - SÅ överbelastade är de knappast på pastorsexpeditionerna. Men det är också betydligt lättare att låta en skriftlig förfrågan bli liggande ett tag, jämfört med om man personligen utlovat att leverera ett svar inom en viss tid.
Mvh/Maud
Hälsar vänligen
Maud

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna